למעלה מ-2000 חברי תנועות וארגונים ניאו נאציים הגיעו בסוף השבוע לעיר ת'מאר במרכז גרמניה, שם התקיים קונצרט רוק ניאו נאצי הגדול ביותר בגרמניה.

משטרת גרמניה דיווחה כי במהלך אירוע המוזיקה, בו לקחו חלק הניאו נאציים המקומיים, נרשמו 55 עבירות פליליות כאשר מתוכם 33 בגין שימוש בסמלים האסורים על פי החוקה הגרמנית ובהם צלב קרס, שימוש במועל יד נאצי ועוד.

אחד המשתתפים בקונצרט גם היכה צלם עיתונות שתיעד את הניאו נאצים שהגיעו במיוחד לקחת חלק באירוע.

קונצרט הרוק הניאו נאצי שנמשך יומיים, בימים שבת וראשון, הוא פסטיבל הרוק של הימין הקיצוני והתנועות ניאו נאציות הגדול ביותר המתקיים מדי שנה בגרמניה. בשנה שעברה הגיעו אליו כמעט 6000 חברי תנועות ימין קיצוני וניאו נאצים. השנה התכנסו מול הקונצרט גם 400 מפגינים אנטי פשיסטיים שביקשו למחות על קיום הפסטיבל הניאו נאצי על אדמת ת'מאר.

אחד מהם היה הוברט בוס, ראש העיר ת'מאר שהביע אכזבה מכך שלא היו יותר מפגינים שיצאו מבתיהם על מנת להתנגד לקונצרט הרוק הניאו נאצי.

"אנשים צריכים להיות שמחים שתושבים מקומיים יצאו מבתיהם על מנת להראות את הצד האחר של העיר ת'מאר. אני מצטער שלא היו יותר מפגינים כאלו, אבל אני אסיר תודה עבור כל אחד מהמפגינים שיצא מביתו", אמר בוס.

חלק גדול ממפגיני הנגד הביעו אכזבה מכך שבתי המשפט לא אסרו על קיום קונצרט הרוק הניאו נאצי, למרות עתיקה שהגישו מספר ארגונים בנסיון למנוע את קיום הקונצרט.