כלא
כלאצילום: אייסטוק

נציבת שירות בתי הסוהר מינתה קצין בודק שיחקור את פרשת הטרדות סוהרות השב"ס בידי מחבלים כפי שנחשפה בחדשות 20.

נזכיר כי על פי הדיווח שתי סוהרות באחד ממתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר סיפרו למקורביהן כי קצין המודיעין בכלא הכריח אותן לעבור מאגף פלילי לאגף המחבלים, לאחר שאחד ממנהיגי המחבלים בכלא הבחין בהן וביקש אותן.

הסוהרות טענו כי העברתן נעשתה על מנת לרצות את המחבלים ולשמור על ''שקט תעשייתי'' בשב"ס.

אחת הסוהרות, י', סיפרה על האירועים לאחד ממקורביה: "האסיר הביטחוני ראה אותי ואמר לי בואי תעבדי באגף שלי, עניתי לו: 'ממש לא'. יום אחד מפקד המשמרת שלי אמר לי שקצין המודיעין דרש שאעבור לעבוד באגף של האסיר. אמרתי לו שאני לא רוצה. המפקד ענה לי, 'דרשו אותך שם'. בהתחלה סירבתי להיכנס, זה אסיר שעושים לו הרבה כבוד בכלא, כולם משום מה דופקים לו חשבון”.

י' הזדעזעה ושיתפה את אחד ממקורביה שהחליט לחשוף את הסיפור ואמר: "במסגרת העבודה שלה היא עובדת בדרך כלל באגפים פליליים. בפעילות כזאת או אחרת היא הגיעה לאגף ביטחוני. אחד האסירים, דומיננטי ומנהיג באגף הזה פנה אליה, אמר לה 'את יודעת, אני רוצה שאת תעבדי אצלנו'. היא צחקה, לא האמינה שזה בכלל אפשרי שדבר כזה יקרה, שאסיר יקבע אם היא תעבוד באגף מסוים".

י' שחוששת לפרנסתה סיפרה על מה שעבר עליה ואמרה כי היא אינה מבינה מדוע סוהרות צריכות לשהות במחיצתם של מחבלים.

עוד אמרה למקורביה: “מדובר בארגון מאוד גדול. הכול קורה כאן בפנים ולא יוצא החוצה. זה מאוד קשה לנו בתור אזרחים לצאת עם דברים החוצה, אנחנו בורג קטן במערכת. השפלה כזו כמו שעברתי לא האמנתי שאעבור עד כדי כך שהוא הרשה לעצמו לגעת לי בישבן''.

מהשב"ס נמסר בתגובה: ''שירות בתי הסוהר משבץ את הסגל בתפקידים השונים, על פי הכשרתם ויכולתם, בהתחשב בצרכי המערכת בלבד. עבודת הסוהר הינה עבודה מקצועית שדורשת התמודדות יום יומית עם סיטואציות מורכבות בחלקן מסוכנות.

'אוכלוסיית האסירים מטבעה, מאתגרת את הסגל בצורות שונות וכאשר התנהגות זאת חורגת מנורמות שנקבעו להם, מופעלות סנקציות בהתאם. שב"ס מצר על פרסומים שמונעים משיקולים זרים ומכפישים את העבודה החשובה ומשמעותית שנעשית ע"י סוהרי הארגון''.