שלילת הדת אשמה. ישראל אייכלר
שלילת הדת אשמה. ישראל אייכלרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעה קלה לאחר הודעת ארגנטינה על ביטול משחק הנבחרת בישראל עלה ח"כ ישראל אייכלר לנאום במליאת הכנסת וטען כי הרקע להצלחת פעילותם של ארגוני החרם הוא "שלילת הדת המתרחשת בתפוצות", כלשונו.

"אין לי מושג בספורט, אני אפילו לא יודע לאיזה שער בועטים, אני מכיר רק את 'עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים'" פתח את נאומו, "אבל מה שקורה כאן עם החרם הארגנטינאי, הוא נורת אזהרה אדומה, שאסור להפסיק להביט בה".

"תנועת החרם בי.די.אס. זו התוצאה. אבל קדמה לכך דרך ארוכה ולא פחות מסוכנת של שלילת הדת היהודית קודם כל. באמריקה ובאירופה יושבים יהודים עשירים, שפועלים במסווה של יפי נפש, נגד אחיהם שבארץ הקודש, לא רק בעניין הלאומי, אלא גם ובעיקר נגד דת ישראל", טען אייכלר.

לדבריו, ההסתה נגד הדת יוצרת פגיעה נגד העם היהודי. "גורמים מתבוללים אנטי יהודיים קיצוניים, תלויים ונשענים על גבם של ארגוני פדרציות מלאים בשנאה עצמית. הם פועלים כל העת להסית נגד מדינת ישראל, ונגד העם היהודי. בטענה שהיא מדי דתית. כשהמטרה הסופית היא הוקעת מדינת היהודים כמדינת אפרטהייד כמו דרום אפריקה. מה שקורה לדרום אפריקה יקרה כאן, אם החרמות יימשכו"

"אל תטעו. הספורט הוא רק תירוץ. הם משתמשים בו כדי להשניא את היהדות, ואת העם שלנו. הם עושים עוד דברים רבים נגד הדת. בכל מקרה של סכסוך מול הפלסטינים הם יעמדו לצדם נגד היהודים. ביטול האירוע הזה שאין לי אפילו מושג איך הוא מתנהל, הוא רק מראה בפני אותם אנשים שמדברים כביכול בשם יהדות התפוצות העומדים תדיר במאבק ליצור שנאת עולם לעם עולם בארץ ישראל", טען.

"התוצאה היא הרסנית", הדגיש אייכלר. "כרגע זה רק ספורט. לא משהו שיכול לשבש מדינה. אבל זה רק הקצה של התהליך, ובקצה השני נמצא המסחר, הקשרים הדיפלומטיים, יחסי חוץ, ביטחון. אם הצליחו הפלסטינים ליצור חרם ספורט הם יצליחו גם לחדש את החרם הערבי שבעבר זלזלנו בו. לשם הם לוטשים עיניים".

בסיום דבריו תקף בחריפות את מה שכינה 'משתפי הפעולה מקרב העם היהודי': "אותם מתבוללים משתפי פעולה עם אויבי ישראל - לא בועטים לשער של עצמם. כי הם פשוט הוציאו את עצמם מכלל ישראל מזמן. כעת רק נשאר לנו לעמוד עם היד על הדופק ולמנוע את פגיעתם הרעה. ולהתפלל לקב"ה שלא יצליחו שלא יפק זממם. השם יעזור, ויפרוס סוכת שלום עלינו ועל כל עמו ישראל ועל ירושלים".