כלא, אילוסטרציה
כלא, אילוסטרציהצילום: אייסטוק

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) את דינם של המעורבים בפרשיית ההתעללות בקשישים בבית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה, לאחר שנחתמו עמם הסדרי טיעון.

שני המטפלים, חוסאם אבו אחמד אנדריי קייס, שהיו הנאשמים המרכזים בהתעללות והורשעו בעבירות של התעללות בחסר ישע על ידי אחראי ותקיפה בנסיבות מחמירות, נדונו ל- 18 חודשי מאסר בפועל. נציין כי קייס הורשע גם בעבירה של איומים.

על פיטר גוסקוב נגזרו תשעה חודשי מאסר בפועל, ואילו על האחות האחראית במחלקה הסיעודית של בית האבות, אינסה שניידר, אשר הורשעה בהפרת חובה על ידי אחראי, בהזנחת מושגחים ובהפרת חובת דיווח, נגזרו במסגרת ההסדר שישה חודשי עבודות שירות.

בנוסף לעונשי המאסר גזר בית המשפט על המורשעים לפצות את קורבנותיהם בסכומים שינועו בין 15,000-3,000 שקל.

עו"ד יוליה שנקר המייצגת את אחת ממשפחות הקשישים שנפגעו, מסרה "מדובר בעונש מקל על גבול המחפיר, כשמדובר בהתעללות בחסרי ישע שתועדה במספר הזדמנויות וצולמה. אין לי ספק כי למרות קלות העונש במישור הפלילי בתי המשפט האזרחיים יעשו צדק עם המשפחות ויפסקו סכום כסף משמעותי שאף שלא יוכל להוות נחמה או כפרה למשפחות ולנפגעים אך יהוו סימן אזהרה לכל העוסקים בתחום וירתיעו מהתעללות שכזו בחסרי ישע".

א' בנה של אחת הקשישות בה התעללו ונפטרה לאחרונה, המיוצג ע"י עורכת הדין יוליה שנקר, הוסיף "אנחנו מאוכזבים מאוד מגזר הדין. מדובר בחיי אדם שאין להם כל יכולת להגן על עצמם. היינו בטוחים שהעונש יהיה כבד יותר ומרתיע. מדובר בעונש לא פרופורציונלי למעשים האלימים של הנאשמים! "