זהבה גלאון
זהבה גלאוןצילום: פלאש 90

זהבה גלאון, ראשת מפלגת מרצ לשעבר ומהבולטות שבין אנשי השמאל בישראל, תוקפת במאמר בעיתון "הארץ" את הכוונה להרוס את המאחז הפלסטיני הבלתי חוקי חאן אל־אחמר בעקבות הנחיית בג"ץ.

"ממשלה עבריינית, שיכורה מכוח, חסרת לב ובלמים מוסריים עומדת להרוס את הבתים הדלים של קהילת הבדואים בחאן אל־אחמר ולהשאיר 173 בני אדם בלא קורת גג, ו–150 תלמידים בלא בית ספר", כותבת גלאון.

"אחרי 51 שנה נעשינו אדישים לדברים מחרידים, ולמי כבר אכפת גורל כמה בדואים הגרים על כביש מספר 1. אבל אין מנוס מלקרוא לילד בשמו: הריסת בתים של קהילה שלמה היא העברה כפויה, טרנספר, הפרה חמורה, דהיינו פשע מלחמה. ופשע מלחמה יש לחסום בגופנו", מציינת גלאון, למרות פסיקת בג"ץ בסוגייה.

גלאון תוקפת במאמר באופן בוטה וקיצוני את כל מי שלתפיסתה שותף ל"פשע", ובכלל זה גם שופטי בית המשפט העליון, "החל במתנחלים החמדנים, שעתרו כדי לגרש את השכנים הבדואים, דרך שר הביטחון הגזען, אנשי המינהל האזרחי והביורוקרטיה האטומה שלהם ומפקדי הצבא המתקרנפים, ועד שופטי בג"ץ ערלי הלב, שהכתימו לדיראון עולם את המוסד שהם מכהנים בו".

"איזה מזל יש למתנחלים, שחבר הכנסת מטעמם מוטי יוגב לא הספיק לעלות על בג"ץ עם D9, קודם שפסק שאפשר לשלוח את הבולדוזר לפלסטינים", מוסיפה גלאון בסארקזם.

"הגיעה שעה קשה, שבה יש לקרוא לאי ציות ולהתנגדות אקטיבית, נחרצת ונחושה. ההרהור כיצד היינו מתמודדים עם מבחנים של רשע גזעני, שההיסטוריה של העם היהודי רצופה בהם, חלף בוודאי בראש של כל אחד ואחת בציבור. והנה, לבושתנו, ממשלת ישראל מבזה את העם היהודי ומזמנת לציבור מבחן כזה. יש להשתמש במבחן הזה בכל הכלים של מאבק לא אלים, כולל אי ציות אזרחי וחסימת הדחפורים. הממשלה נבחרה כדין, אבל אין לה מנדט לבצע פשע מלחמה. לא בשמנו, לא במשמרת שלנו", חותמת גלאון את מאמרה בהסתה לעבריינות המונית.