הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופה
הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופהצילום: דפנה פרידמן

עשרות חברי פרלמנט מאירופה, דיפלומטים, משקיעים ואנשי עסקים אירופאים השתתפו היום (חמישי) ב"כנס יום ירושלים" שמתקיים זו השנה השנייה ברציפות בפרלמנט האירופי בבריסל.

אלא שעל האירוע העיבה בקשה של שוטר מיוזם האירוע, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה הרב מנחם מרגולין להוריד את הכיפה.

מרגולין מספר, "אני התבקשתי על ידי שוטר להוריד את הכיפה מסיבות ביטחוניות, כאן בבריסל. אני כמובן לעולם לא אוריד את הכיפה".

"יש כאן אלפי בני אדם שחוגגים את יום ירושלים. פעם שנייה שאנחנו מקדמים אירוע כזה כדי להראות לאירופים כמה ההייטק והטכנולוגיה מירושלים יכולים לשפר את החיים של כולם. אנחנו לא מתביישים ביהדות שלנו ולא נתבייש בה לעולם, אמר מרגולין.

נזכיר כי זו השנה השנייה ברציפות שהפרלמנט האירופי עוסק באינטנסיביות בלימוד המודל העסקי שפותח בירושלים, מארח יזמים וסטרטאפיסטים מסצנת ההי-טק הירושלמית, ולומדים כיצד ניתן ליישם את המודל הירושלמי בערים מרכזיות באירופה.

במהלך היום התקיימו מספר פאנלים רחבים בבניין הפרלמנט האירופי בהשתתפות יזמים, ובכירים בתעשיית ההי-טק הירושלמית שחלקו עם הקהל הנלהב של חברי הפרלמנט, יזמים ומשקיעים אירופים את ניסיונם העשיר ואת המודל שהפך את סצנת ההי-טק בירושלים לאחת הצומחות ביותר בעולם.

חבר הפרלמנט האירופי, אנדי קריסטיאה ציין במהלך הדיון בפרלמנט כי "מודל ההי-טק הירושלמי הוא נכס ייחודי וסיפור הצלחה מדהים. אני שמח שחברינו מהעיר נענו להזמנתנו לשתף מניסיונם כאן בפרלמנט האירופאי, לטובת חיזוק היחסים בין ישראל לאיחוד".