מפגש G7
מפגש G7צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שעושה את דרכו לפסגה עם קים ג'ונג און בסינגפור, התנער מההסכם שעליו חתם יחד עם מנהיגי מדינות ה-G7 ולפיו יילחמו במדיניות של הטלת מכסים על מוצרי ייבוא לשם העצמת ייצור עצמי.

גם טראמפ חתם על המסמך - אך כמה שעות לאחר מכן, כשהוא במטוס אייר פורס וואן בדרך לסינגפור, מתח טראמפ ביקורת על ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו שאירח את ה-G7 במדינתו.

"טרודו התנהג בצורה כל כך כנועה ומתונה במהלך פגישת ה-G7 שלנו, ורק אחרי שעזבתי ערך מסיבת עיתונאים ואמר ש'המכסים של ארה"ב הם די מעליבים' ושהוא לא מסכים 'שישחקו בו'. מאוד לא נאמן וחלש'', תקף הנשיא האמריקני. ''המכסים שלנו הם תגובה ל-270 אחוזים שלו על מוצרי חלב".

עוד צייץ טראמפ, "בהתבסס על ההצהרה השקרית של טרודו במסיבת העיתונאים, והעובדה שקנדה גובה מכסים מסיביים מחקלאים, פועלים וחברות אמריקניים, הוריתי לנציגים האמריקנים לא לתמוך בהצהרה, בזמן שאנו בודקים הטלת מכסים על רכבים שמציפים את השוק האמריקני".

ממשרדו של טרודו נמסר כי "ראש הממשלה לא אמר דבר שלא נאמר בצורה פומבית ובשיחות פרטיות בין טרמאפ לטרודו".

במהלך סוף השבוע התייחס נשיא ארצות הברית למפגש הפסגה הצפוי עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ביום שלישי הקרוב בסינגפור.

"אני מאמין שקוריאה הצפונית תהיה מדינה מדהימה בעתיד הקרוב. זה חשוב מאוד לקוריאה הצפונית, לקוריאה הדרומית, יפן, העולם וארה"ב", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים שכינס בשולי ועידת G7, אותה עזב עוד טרם הסתיימה.

''אנחנו חייבים להביא לפירוק צפון קוריאה מנשק גרעיני", הוסיף טראמפ שכינה את נסיעתו לפסגה בסינגפור "משימה של שלום".

הנשיא האמריקני ציין כי הוא "ירגיש" אם קים רציני בכוונותיו בתוך דקות, ואם הוא לא יחוש כך, הפגישה לא תימשך זמן רב ואז יעזוב את סינגפור.

טראמפ התייחס גם לאיראן ואמר כי "מדינות G7 מחויבות לשלוט על שאיפות הגרעין של איראן וכן בהפצת הטרור של המשטר האיראני".