ההצעה של נתניהו לאזרחי איראןלע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מפרסם אחר הצהריים (ראשון) קריאה יוצאת דופן המיועדת ישירות לתושבי איראן - ונוגעת למקורות המים שלהם.

"ברצוני להציג הצעה חסרת תקדים לאיראן: הצעה זו היא בתחום המים. העם האיראני הוא קורבן למשטר אכזרי שמונע מהם את המים הדרושים למחייתם", אמר נתניהו בסרטון שפרסם.

הוא הוסיף כי "ישראל עומדת לצד העם האיראני ומסיבה זו, אני רוצה לעזור להציל את חייהם של כמה שיותר איראנים".

לדברי נתניהו, "זו הדרך לעשות זאת: ארגון המטאורולוגיה האיראני מדווח שכמעט 96% מהאזורים באיראן סובלים מבצורת. שר החקלאות האיראני אמר באחרונה כי 50 מיליון אנשים ייאלצו לעזוב את בתיהם עקב המצב הסביבתי. מיליוני ילדים איראנים סובלים מהתנהלות שלטונית רעה וגניבת משאבים חיוניים על ידי השלטונות".

ראש הממשלה מציע לעם האיראני פיתרון מתוצרת ישראל. "גם ישראל ניצבת בפני אתגרי מים. פיתחנו טכנולוגיות מתקדמות כדי לפתור את הבעיה הזאת. ישראל ממחזרת כמעט 90% ממי השפכים שלה, יותר מכל מדינה אחרת בעולם. המצאנו את ההשקיה בטפטוף וכיום הטכנולוגיה שלנו מציינת במדויק את החומרים המזינים הדרושים לכל צמח. לישראל יש את האמצעים הדרושים למניעת אסונות סביבתיים באיראן".

"אני רוצה לחלוק את הידע הזה עם העם האיראני", אומר נתניהו, "אך למרבה הצער, איראן אינה מאפשרת לישראלים לבקר בה אז ניאלץ להיות יצירתיים".

לדברי ראש הממשלה הוא מתכוון לשתף את המידע ברשת, בשפה הפרסית, עבור אזרחי איראן. "אנחנו מפעילים אתר אינטרנט בפרסית, בו נספק מידע מפורט על האופן שבו האיראנים יכולים למחזר מים. אנחנו נראה לכם איך החקלאים האיראנים יכולים להציל את התוצרת החקלאית ולהביא אוכל לבני משפחותיהם".

נתניהו מסכם את הסרטון באמירה נגד השלטון האיראני. "המשטר האיראני קורא 'מוות לישראל'. בתגובה, ישראל קוראת, 'תנו לעם האיראני לחיות'. מדובר בעם עדין ואצילי. הם לא צריכים לעמוד לבד נגד משטר אלים שכזה".

"אזרחי איראן, אנחנו איתכם ולא ניתן למיליוני איראנים לסבול. שנאת המשטר האיראני אלינו, לא תעצור את הכבוד והידידות בין העמים שלנו", דברי ראש הממשלה.