נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני קיימו אחר הצהריים (ראשון) דיון ממושך בו שמעו הצעות שונות הקשורות לשיפור המצב ההומניטרי בעזה, כולל הצעות הכוללות שיתוף פעולה בינלאומי.

אחת התוכניות שהוצגה לשרים נידונה בפורומים משותפים לישראל, ארה"ב והאו"ם.

על פי התוכנית, שמקדמים מספר גורמים בינלאומיים במעורבות אמריקנית, ינוצל אזור סיני שמטריד הן את המצרים והן את ישראל כאזור טרור, להקמת מפעלים שיחזקו את הכלכלה העזתית וכן מתקנים שיספקו חשמל ומים לרצועה.

התוכנית בנויה על גיוס כספים בינלאומי והמטרה בפעילות בסיני היא לעקוף את הצורך בהידברות כלשהי עם חמאס עד להגעה לשלב חיבור התשתיות לעזה ואז לייצר לחץ מצד תושבי עזה לחיבור התשתיות מסיני.

עם זאת תוכנית זאת כמו תוכניות אחרות שעליהן שמעו השרים, לא הועלתה להצבעה. בדיון גם לא התקבלו החלטות אופרטיביות.

במהלך הישיבה הבהיר השר ליברמן, שהתבטא בימים האחרונים בנושא, כי ישראל עושה כל מה שאפשר כדי לסייע הומניטרית לעזה ופרוייקטים חדשים צריכים להיות מותנים בהשבת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד לישראל וכן בהחזרת הישראלים המצויים בידי ארגון הטרור חמאס.

מרבית השרים שהשתתפו בישיבה הסכימו עם עמדה זו שגם במערכת הביטחון שותפים לה.

למרות שהישיבה היתה אמורה להיות מוקדשת אך ורק לנושא שיפור המצב ההומניטרי בעזה, העלה השר נפתלי בנט את נושא הטיפול בעפיפוני הטרור.

בנט העלה, יחד עם לפחות שני שרים נוספים, את הדרישה לטפל בחוליות המשגרות את העפיפונים בדיוק כמו שמטפלים בחוליות שיגור רקטות לכבר ישראל.

במערכת הביטחון העלו את הקושי לבצע זאת ואמרו כי בעוד את הרקטות משגרים מאזורים פתוחים, בלוני ועפיפוני התבערה משוגרים באופן מכוון מריכוזי אוכלוסיה, וכך קשה יהיה לטפל במשגרי העפיפונים באופן נקודתי.