זו חברת הביטוח שהגיעה למקום הראשון

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מפרסמת כמידי שנה מדד הבוחן את איכות השירות בחברות הביטוח בנוגע ללמוצרי הביטוח המרכזיים.

ערוץ 7 , כ"ח בסיון תשע"ח

 דורית סלינגר
דורית סלינגר
צילום: משה שי, פלאש 90

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר פרסמה היום (שני) מדד למוצרי הביטוח המרכזיים בישראל.

"המדד מהווה כלי נוסף המקדם קבלת החלטות צרכניות מושכלות של הלקוח בעת בחירת המוצר והחברה המתאימים לו ביותר. בנוסף, המדד תורם לקידום התחרות והשקיפות בשוק הביטוח", מסבירים ברשות.

המדד מציג את המוצרים המרכזיים על בסיס השוואה יעילה ופשוטה בין חמישה נדבכים:

תשלום תביעות - אחוז התביעות שאושרו ושולמו, ומהירות הטיפול בהן;

שביעות רצון לקוחות - מידת שביעות הרצון מהשירות וההמלצה של לקוחות על חברות הביטוח;

תלונות ציבור - מספר התלונות שהוגשו כנגד חברות הביטוח לבירור ברשות;

זמני מענה - מהירות מתן המענה טלפוני במוקדי השירות של החברות;

כלים דיגיטליים - האפשרות לבצע פעולות בצורה דיגיטלית.

השנה התווסף רכיב כלים דיגיטליים במדד במשקל של 5% מציון המדד הכולל. נדבך כלים דיגיטליים בוחן את מגוון הכלים הדיגיטליים בערוצי ההתקשרות השונים השלובים במערך השירות של חברת ביטוח ובוחן את התרומה של כלים אלה לקידום ושיפור השירות ללקוחות החברה ועד כמה הוא מאפשר עמידה בסטנדרטים של שירות לקוחות ראוי בעידן הדיגיטלי.

החברות שהגיעו למקומות הראשונים בכל מוצר ביטוח:

ביטוח רכב חובה - AIG, ביטוח ישיר, כלל

ביטוח רכב רכוש (נזק עצמי וצד ג') - ביטוח ישיר, AIG, שירביט

ביטוח דירה ותכולתה - ביטוח ישיר , AIG, שומרה

ביטוח בריאות (ניתוחים, השתלות, תרופות ומחלות קשות) - ביטוח ישיר, הפניקס, כלל

ביטוח תאונות אישיות (תאונות אישיות, נכויות) - ביטוח ישיר, AIG, הפניקס

ביטוח סיעודי (פרט) - מגדל, הפניקס, מנורה

ביטוח נסיעות לחו"ל - ביטוח ישיר, AIG, הפניקס

ביטוח אובדן כושר עבודה - הפניקס, כלל, הראל

ביטוח סיכון חיים (ריסק מוות) - הפניקס, AIG, ביטוח ישיר


החברות שהשתפרו באופן המשמעותי ביותר ברמת השירות הכולל בחברה הן:

מבין החברות הגדולות:

הפניקס - זו השנה השנייה ברציפות ועם השיפור המשמעותי ביותר.

כלל

מבין החברות הקטנות:

שלמה

ביטוח חקלאי

לדברי הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, "זו השנה הרביעית שאנחנו מצליחים להעניק לצרכנים מדד פשוט שמשקלל את כל הרבדים במערך השירות של החברות, תוך מתן משקל ראוי לכל רכיב כך שישקף נאמנה את איכות השירות ללקוחות החברות. גם השנה הוביל המדד לשיפור בשירות החברות ללקוחות. נמשיך לפעול כדי לאפשר לצרכן לקבל החלטות מושכלות ולהגיע למימוש זכויות מלא".