כתובות נאצה אמש בסמוך ליד אליהו
כתובות נאצה אמש בסמוך ליד אליהוצילום: דוברות מכבי ת"א

כרוניקה ידועה מראש. קנסות שהוטלו על קבוצתם, מעצרים של חבריהם ליציע, אזהרות של ראשי מנהלת הליגה ושורת צעדים נגדם, גם כל אלה לא מנעו מאוהדי הפועל ת"א להתנהג בצורה אלימה ומסכנת.

ביום שאחרי ההדחה בשלב חצי גמר הפיינל-פור שהסתיים בתבוסה מהדהדת בדרבי התל אביבי האחרון של העונה, הודיעה משטרת ישראל כי עצרה 3 אוהדים של מועדון הכדורסל הפועל תל אביב החשודים בהפרות סדר ותקיפה במסגרת אירוע חצי גמר הפיינל-פור שהתקיים אמש בהיכל מנורה מבטחים, יד אליהו לשעבר שבתל אביב.

בהודעת דוברות מרחב יפתח נכתב כי "במסגרת משחק חצי הגמר הפיינל פור בכדורסל שנערך אמש בין הקבוצות מכבי והפועל ת"א, הודלקו מספר אבוקות בתוך היכל הספורט בניגוד להנחיות המפורשות של המשטרה". האבוקה נחתה בסמוך לשחקנים וכמעט שפגעה גם ביו"ר המועדון האדום מת"א, רמי כהן. "האבוקה היוותה סכנה ממשית לקהל ולשחקנים שנכחו בסמוך - משליך האבוקה אותר ונעצר", נכתב בהודעת המשטרה.

עוד נכתב, כי "בוצעו פריסות ציוד ודגלים בתוך היכל הספורט על ידי אוהדים בניגוד להנחיות ולהסכמים שנקבעו, בוצע ונדליזם באולם על ידי אוהדים ו-4 אוהדים הורחקו מהמגרש לאחר שנמצאו בגילופין והשתתפו באירוע תקיפה".

התנהגות האוהדים האדומים מת"א מוכרת לכל ואין זו הפעם הראשונה בה אלה משתלחים ללא רסן בכל מי שנגדם. רק לפני שבוע התפתחה תקרית אלימה בין האוהדים לכוחות המשטרה, במהלכה טענו האוהדים כי המשטרה מלבה את היצרים ומתסיסה את האווירה.

"משטרת ישראל שבה ומבהירה, לצד מתן שירות לקהל האוהדים הבאים למשחקים ושמירה על ביטחונו באופן המקסימלי שיבטיח את הנאתם של קהל האוהדים הבאים לצפות במשחקים גם הערב (שני) וגם במשחק הגמר שייערך ביום חמישי הקרוב, תינקט יד קשה ואפס סובלנות מול התנהגות העלולה לסכן את שלום הציבור ונגד אותם אלו המבקשים להפר זאת, עימם נמצה את הדין עד תום בכל האמצעים העומדים לרשותנו", נכתב בהודעת המשטרה.

לא רק זאת, אלא שעוד קודם למשחק הדרבי אמש במסגרת חצי גמר הפיינל-פור, רוססו כתובות נאצה כנגד היריבה העירונית, מכבי, כשעל קיר בסמוך לאולם הכדורסל נכתב "מכבי לגז" ו-"אולטראס הפועל".

בינתיים הודיעו באיגוד הכדורסל כי יעמידו את התל אביבים האדומים לדין משמעתי בגין הדלקת וזריקות אבוקות במשחק אמש, כשהדיון יתקיים ביום חמישי הבא, שבוע לאחר סיום העונה והכתרת אלופת ליגת העל שבכדורסל לעונת 2017/18.