נתניהו: הנתונים הכלכליים לא נתפסים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין אחר הצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד את התקדמותה של ישראל בסולם הכלכלי העולמי.

"קיבלתי אתמול נתונים מקרן המטבע העולמית, פשוט לא נתפסים", סיפר נתניהו, "לפי נתונים אלה אנחנו בתל״ג לנפש עברנו את יפן, עברנו את הממוצע של האיחוד האירופי, אנחנו מתקרבים מאוד לבריטניה וצרפת, האבטלה בשפל של כל הזמנים מאז שמודדים אותה בשיטת הקיימת למעלה מ-40 שנה. ההכנסה הממוצעת היא בשיא של כל הזמנים. יש כאן שינוי גדול מאוד".

"חברינו באופוזיציה נוהגים לומר: כן, אבל העשירים מתעשרים יותר והעניים נעשים עניים יותר", ציין נתניהו, "גם זה לא נכון כי יש לנו גם את הנתונים של אי השיוויון בכלכלה הישראלית, זה יורד בהתמדה ובאופן שיטתי ובצורה דרמטית ובולטת. כלומר, גם השיוויון משתפר. זה תוצאה של מדיניות כלכלית רבת שנים שאני מוביל, בשנים האחרונות יחד עם ידידינו משה כחלון ואני חושב שאנחנו נמשיך לעשות את זה עוד שנים רבות לטובת מדינת ישראל, לטובת אזרחי ישראל, לטובת כלכלת ישראל".

נתניהו הביע הערכה לועדת חוץ וביטחון לאחר ש"במהירות שיא פעלה בעניין בקשתי לקנוס למעשה את הרשות הפלסטינית כדי לשפות את החקלאים שלנו על השריפות. אנחנו נדאג שקודם כל יהיה תשלום לנפגעים וגם מחיר להצתות".

לקראת סיום דבריו התייחס נתניהו לפסגת טראמפ-קים בסינגפור, "מחר יש מפגש היסטורי בעל חשיבות עצומה. אנחנו מאחלים לנשיא טראמפ ולארה״ב הצלחה מירבית במאמץ שלהם למנוע סכנה גרעינית בעולם. זה הרי אותו מאמץ בדיוק שאנחנו עושים כאן, שדנתי עם מנהיגי אירופה בשבוע הבא לגביו - למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. אנחנו בכל מקרה נפעל כך, כפי שאנחנו פועלים בסופו של דבר להוציא את איראן מסוריה, מכל שטחה של סוריה".