מערכת היירוט החדשה של התעשייה האוירית
מערכת היירוט החדשה של התעשייה האויריתצילום: יח"צ

התעשייה האווירית חושפת את מערכת BARAK-MX, מערכת להגנה אווירית וטילים, ימית ויבשתית ממשפחת "ברק" המתבססת על תפיסת הפעלה חדשנית לניהול מערכי הגנה בעלי גמישות מרבית.

המערכת מאפשרת לנהל שלושה סוגי מיירטים שונים ממשפחת ברק של התעשייה האווירית: האחד לטווח יירוט של עד 35 ק"מ, השני לטווח יירוט של עד 70 ק"מ והשלישי לטווח יירוט מוגדל של 150 ק"מ.

המערכת תומכת במכ"מים ומשגרים שונים לכיסוי מיטבי נגד מטוסי קרב, מסוקים, מלט"ים, טילי שיוט, טילי קרקע-אוויר וטילי קרקע-קרקע. היא מבוססת על מרכז שליטה חכם ומוכח מבצעית המאפשר שילוב של טילים מיירטים נוספים.

המערכת מאופיינת בגמישות מבצעית המאפשרת בחירת סוג המכ"מ וסוג המיירט בהתאם לסוג האיום וסוג המשימה תוך ראייה רוחבית של סך האיומים, המשימות והמשאבים העומדים לרשות המערכת. בנוסף מאפשרת המערכת הצטיידות הדרגתית ע"פ מגבלות תקציב והרחבת היכולות לאורך זמן בצורה מהירה וקלה.

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, מספר כי "לאחר שבצענו עסקאות ענק לייצוא מערכות הגנה אווירית ממשפחת 'ברק 8' אנו ממשיכים בפיתוח מערכות ההגנה האווירית המובילות שלנו ומציגים יכולות חדשניות נוספות. מערכת זו פותחה באופן ורסטילי על מנת לתמוך בחיילות ובצבאות שונים ולאפשר גמישות תפעולית ומבצעית ללקוח תוך יכולת גידול עתידית מובנית, היא מביאה לידי ביטוי את החדשנות, היכולת הטכנולוגית, התעוזה הישראלית והיצירתיות של התעשייה האווירית".

בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת טילים וחלל, מוסיף כי "המשך החדשנות בפיתוח המערכת, שילוב שלושה מיירטים בעלי יכולות משלימות והגמישות המרבית מאפשרים יכולת מבצעית שתספק מענה לאיומים המתפתחים".