"אנחנו נמצאים כאן כי זאת ציונות"דוברות מועצת יש"ע

ראשי מועצת יש"ע קיימו הבוקר (שני) ביקור הזדהות עם תושבי היישובים בעוטף עזה.

הביקור החל בקיבוץ נחל עוז שם התקיים סיור ומפגש עם אוהד כהן, מרכז המשק בנחל עוז, מצעירי הקיבוץ, שבימים אלה קולט לא מעט משפחות חדשות ועם יענקל'ה כהן, ממייסדי הקיבוץ, אשר גר בו מאז 1953.

במפגש נכחו יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני, מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר, סמנכ"לי מועצת יש"ע מתניה שפירא ויגאל דילמוני וקב"ט מועצת יש"ע שלמה וקנין.

תושבי נחל עוז סיפרו על המצב היום והחוסן הקהילתי הרב שקיים בקיבוץ. בצוק איתן ספגו בנחל עוז וסביבתה מאות פצמרים וכ-17 משפחות עזבו. מאז חלה התפתחות וצמיחה גדולה.

יענקל'ה כהן אמר לחברי המועצה, "31 משפחות הגיעו מאז צוק איתן, וכולם באים מאותם סיבות שמניתם, שבגללם מגיעים ליהודה ושומרון: איכות חיים, חינוך וכמובן ציונות. לפני צוק איתן היינו 215 נפשות והיום, תוך מספר שנים, אנחנו עומדים על 430 נפשות. זה סיפור לא נורמלי".

אוהד כהן הוסיף, "אנחנו נמצאים כאן כי זו ציונות. זה ברור לנו שאנחנו כאן ממשיכים בחקלאות ובפיתוח כי זה חשוב למדינת ישראל".

במהלך הסיור הגיעו ראשי מועצת יש"ע לתצפית המערבית של הקיבוץ, הנקודה הכי קרובה לעזה, אשר שוכנת כ-700 מטר מהגדר. שם, העניקו לתושבי הקיבוץ עץ זית מיוחד עם גזע עתיק שעליו צמחו ענפים חדשים וצעירים. תשורה זו מסמלת את החוסן של המקום שמקבל השראה מהמורשת החזקה וההיאחזות הוותיקה בקרקע, יחד עם רעננות וצמיחה חדשה.

יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורני, סיכם את הביקור. "הגענו לכאן על מנת להזדהות ולהתחזק. אנחנו אוכלוסייה למודת אתגרים ולמודת צמיחה מאתגרים. היו לנו שנים קשות מאוד של פיגועי טרור שהיכו בנו ללא רחם, אבל העמקנו שורש וצמחנו. מ-120 אלף תושבים בתחילת שנות ה-90, אנחנו נושקים היום לחצי מיליון. גם נחל עוז ועוטף עזה עברו תקופות קשות, ואין לי ספק שדווקא התקופה הזאת שהיא מאתגרת, תוליד מתוכה התפתחות וקליטה של עוד משפחות צעירות שלא יבואו לכאן בגלל הביטחון, אלא למרות הביטחון".

"המעשה הציוני האמיתי זה להגיע לכאן, להיאחז בקרקע ולהמשיך לפתח את מדינת ישראל", דברי דורני.