שרה העצני כהן, באירוע הערב
שרה העצני כהן, באירוע הערבצילום: מכללת שאנן

מכללת שאנן האקדמית דתית לחינוך בחיפה, ערכה הערב (שני) אירוע חגיגי הסוגר את חגיגות 70 השנה למדינה.

האירוע, בהנחית חברי אגודת הסטודנטים עזרי דוד וענבר מכלוף, התקיים בהשתתפות נשיא המכללה פרופ' יחיאל פריש, צוות ההנהלה והסגל האקדמי והמנהלי.

במהלך האירוע התקיים פאנל פאנל בהשתתפות שלושה צעירים יוזמים ופעילים מתחומים שונים: יו"ר תנועת "ישראל שלי" שרה העצני כהן מתחום התקשורת, ראש ישיבת ההסדר בנצרת עילית הרב דני סגליס בתחום החינוך, ונהורה עמר - דוקטורנטית בפקולטה לרפואה בגליל ומייסדת "ממלכת הצפון", שייצגה את תחום קידום הנוער והחברה.

העצני כהן סיפרה על פעילותה התקשורתית בקידום הציונות על ידי הסברה ישראלית והדגישה כי "המערכה התודעתית היא שדה הקרב העתידי. למרות המורכבויות והאתגרים הרבים אנו בהחלט מתגאים בהישגים המדהימים בזירה העולמית".

הרב דני סגליס ציין כי "במקום בו נוגעת האמונה, קושי הוא פתח לנשמה. אשרי המכללה העוסקת בחינוך לערכים ולא רק במקצועיות כשהיחס ביניהם הינו כשל גוף ונשמה שביחד מביאים לידי חיות וחיוניות".

נהורה עמר, שהקימה את "ממלכת הצפון" בכדי להביא למודעות וקידום האזור בתחומים רבים הוסיפה כי "כל אחד ואחת צריכים להסתכל ימינה ושמאלה, לשמוח על מה שקיים לזהות מה חסר ולחשוב מה אני יכול לעשות כדי לשפר".

נשיא המכללה, פרופ' יחיאל פריש, סיכם ואמר כי "הסיבה שבחרנו לחגוג 70 שנים למדינת ישראל ברצף אירועים נובעת מהנס הגדול של קיבוץ גלויות והקמת המדינה ושלטון יהודי בארץ ישראל, לצד הזכות שניתנה לדורנו להמשיך ולשמור על גבולות המדינה ועל יכולתנו לקיים חיי אומה בארץ ישראל".

"חשוב לנו מאוד להטמיע בקרב פרחי ההוראה את עוצמת הנס והזכות העצומה שנפלה בחלקנו כאומה ושיידעו להנחיל את גודל הבשורה לתלמידיהם לעתיד", סיכם פריש.