לא להסכים. מאיר פרוש
לא להסכים. מאיר פרושצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פולמוס הגיוס: סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) תוקף הבוקר (ג') את מתוה הגיוס שפורסם אמש על ידי משרד הביטחון וטוען כי אין להסכים לנוסח ששולל משר הביטחון סמכות לתת דחיית שירות צבאי במצב של אי עמידה ביעדים.

"מתווה החוק שהוצג אתמול על ידי שר הבטחון הוכן ללא מעורבות של הנציגות החרדית מטעם יהדות התורה, וההמלצות כפי שפורסמו מגלות שהן כוללות נוסח ששולל את הסמכות משר הבטחון למתן דיחוי לבני ישיבות משירות צבאי כאשר לא עמדו ביעדים", הוא מבהיר מעל גבי עיתון 'המבשר'.

בדבריו קרא לחברי הכנסת החרדיים להתנגד לחוק. "כתוצאה ממסקנה זו אסור לנו להסכים עם המתווה החדש,שמשנה מוסכמה מושרשת ויסודית שלאורך עשרות שנים, הצבא איפשר לכל לומדי התורה שתורתם אומנותם לקבל דיחוי משירות צבאי".

פרוש אף הזכיר כי מדובר במתווה הנוגד את מדיניות ראש הממשלה. "יתרה מכך: לפני כינון הממשלה קבע ראה"מ נתניהו את המדיניות של הממשלה בדברים ברורים שאין להם משמעות לשתי פנים, כאשר במרכז דבריו בחר נתניהו לקבוע שאין ולא יהיו מכסות וכי כל לומד תורה יקבל את הדיחוי".

בהתייחס לפרטי המתווה אמר כי "המתווה החדש משתרע על 21 עמודים כולל הרבה פרטים חדשים שיש להתעמק בהן וללמוד מהן את ההשלכות העתידיות לגבי המשך הסדר מעמדן של בני הישיבות ורק לאחר שיובררו כל הפרטים נוכל להציג את המכלול לפני מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א שהם יורו לנו את הדרך אשר נלך בה".

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי מתח אף הוא אמש ביקורת על סעיף הסנקציות הכלכליות המוטמע בחוק במידה של אי עמידה ביעדים ואמר כי "סיעת ש"ס מביעה מורת רוח על הניסיון להעניש את לומדי התורה על ידי הפחתת תקציבי המוסדות. לא ניתן יד לכל פגיעה במעמדם של בני הישיבות".