אמה של שיר חג'ג': להפסיק את הביזיון

מירב חג'ג', אמה של שיר הי"ד שנרצחה לפני כשנה וחצי בפיגוע דריסה בארמון הנציב, דורשת יחד עם משפחות שכולות נוספות להקים ועדת חקירה פרלמנטרית חיצונית בנושא תנאיהם של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל.

"המחבלים הכלואים קובעים את סדר היום, שולטים במה שקורה בכלא ומקבלים תנאים. המחבלים האלה צריכים להבין שהם לא באו לקייטנה ואת הביזיון צריך לעצור. אותם מחבלים צריכים לקבל מינימום תנאים כדי ליצור הרתעה ולמנוע רצח של יהודים. כל מחבל שהולך לכלא צריך לדעת הוא הולך לסבול ולא לקייטנה", ציינה.

חג'ג' תומכת בחוק שאושר בוועדת חוץ וביטחון, המקזז את משכורות המחבלים מהכספים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית, "אני שילמתי את המחיר על חוסר ההרתעה. אם לפני 20 שנה היו עושים את חוק הקיזוז, ולא היו קייטנות בבתי הכלא הביטחוניים ולא היו נותנים גופות של מחבלים והיו מגרשים את המשפחות של המחבלים אז למחבל שרצח את הילדה שלי לא היה שווה לו לרצוח אותה".

"ברגע שהם יודעים שהם הולכים לכלא ויש להם תנאים טובים אז אין הרתעה", מדגישה האם השכולה. "אני מקווה שהממשלה תהיה מוכנה להיאבק בטרור כדי ליצור הרתעה. אנחנו נמשיך לפעול בכל הדרכים. הדרך שלנו עוד ארוכה. המטרה שלנו היא למנוע את המשפחה השכולה הבאה".