חגי אליצור
חגי אליצוריוני קמפינסקי

ראשי הקהילה היהודית התריעו היום (שלישי) בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות על מחסור-משאבים הגורם לאובדן זהותם של ילדים יהודיים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) אמר כי "ישראל רואה את החינוך היהודי בתפוצות כנכס אסטרטגי, ולכן משרד התפוצות, ההסתדרות הציונית והסוכנות היהודית פועלים כל העת בנושא – אך יש להגביר פעילות וסיוע זה כל העת".

אגוסטין זבר, נשיא ארגון הגג של הקהילות בארגנטינה (אמי"ה), סיפר כי "זה היה חלום להגיע לכאן לכנסת. משימתנו העיקרית בקהילה היא לחזק את החינוך היהודי במדינה. יש לנו 40 בתי ספר עם כ-22,000 תלמידים, מכל המגזרים, אך עדיין כ-50% מהילדים היהודיים במדינה, 25,000, אינם נמצאים בחינוך יהודי. אנחנו רוצים לתמוך בבתי הספר בכל המגזרים, חילוניים, דתיים וחרדים".

אריאל גנצבוים, סגנו של זבר, הוסיף כי "מי שלא משתתף בבתי הספר היהודיים – פשוט מתבולל ומאבד את זהותו היהודית. חייבים לקבל כלים כדי להזדהות עם העם היהודי והמורשת שלהם. ההתבוללות אוכלת בציבור הליברלי אך גם בציבור הדתי. מי שנושר מחינוך יהודי – ימצא את עצמו מהר מאד מתבולל. בדקנו מספר תכניות לימודיות, עם מכללת הרצוג ואחרים, כדי לפתח את החינוך במדינה".

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, ציין כי הקהילה בארגנטינה מרתקת ונעשות פעילויות רבות כי לסייע להם.

חגי אליצור, נציג משרד התפוצות, סיפר על פעילות המשרד להכשרת מורים בחינוך הפורמלי והלא-פורמלי. לדבריו, כ-1300 בתי ספר יהודיים יומיים, פועלים היום בתפוצות, מתוכם כ-900 בצפון אמריקה.

"כשאנו עובדים מול כל בי"ס באופן אישי ופרטני, מכינים מערכי לימוד, הכשרות מורים, סיוע תקציבי. כיום פועל המשרד עם חמישה בתי ספר בארגנטינה והחל מהשנה הבאה עם חמישה נוספים", אמר אליצור והדגיש כי נבדקת כל העת האפשרות לסייע לכל בתי הספר".