משה לאון והרב עמאר
משה לאון והרב עמארצילום: ללא קרדיט

אבן הפינה הונחה היום (רביעי) לחטיבת ביניים שעתידה להבנות בישיבת חורב בירושלים. באירוע ניתן היה לראות את המועמדים לראשות העיר משה ליאון, זאב אלקין ועופר ברקוביץ'.

כמו כן הגיעו המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ', סגנית ראש העיר חגית משה וחברי מועצת העיר אריה קינג, אלעד מלכה ויוסי דייטש. את האירוע כיבדו בנכוחותם, הרב הראשי שלמה עאמר ורבה של ירושלים הרב אריה שטרן וכן הגיע סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן.

בנאומו, אמר המועמד לראשות העיר משה ליאון כי "לישיבה רקורד מרשים של הצלחות והישגים הן בקרב הלימודים העיונים, המקצועיים והן בקרב בכיריה המשרתים בצה"ל. לתלמידים כי יש להם זכות גדולה ללמוד בירושלים ולירושלים יש זכות שיש לה מוסד חינוכי חזק מעין זה.

באשר לחיזוק מערכת החינוך אמר ליאון, "ישנה חשיבות עליונה לחזק את מערכת החינוך בכלל ובירושלים בפרט, דבר שרק יוכל להביא להגירה חיובית של זוגות צעירים השמים לנגד עיניהם את ערכי החינוך ולהצלחה".

סגנית ראש העיר ויו"ר הבית היהודי, חגית משה, אמרה, "זהו יום חג, לא מדובר בהנחת אבן פינה למבנה אדריכלי, זוהי הנחת אבן פינה בבניינה הרוחני של ירושלים. ישיבת חורב מצמיחה במשך עשרות שנים נוער ערכי, תורני וירא שמיים. נוער שגדל על ערכים של תורה ואהבת הארץ. אמשיך ללוות את התפתחותה של הישיבה בחומר וברוח".

המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ' אמר "הנוכחות המרשימה מכל קצוות הקשת הדתית והפוליטית מוכיחה את חשיבותה של הציונות הדתית בירושלים, אשר בניה ובנותיה שותפים בבניית העיר וחיזוקה בכל התחומים. אמשיך לפעול בכל כוחי לחיזוק הציונות הדתית בירושלים. מזל טוב לישיבת חורב לרגל חנוכת האגף החדש. מאחל לישיבה להמשיך בבניינה החינוכי של ילדי ירושלים הפיזי והרוחני."

חבר מועצת העיר אריה קינג הוסיף, "מברך את ישיבת חורב הוותיקה על הקמת נדבך נוסף בבניין התורה בירושלים, מאחל שימשיכו להפיץ תורה ולהאדירה כפי שעשו עד היום".

סגן השר בן דהן בירך ואמר, "כי מציון תצא תורה, ודבר ה' מירושלים. בפלא הזה אנו חוזים ונמשיך לחזות כשייבנו עוד ישיבות, וארץ ישראל תפרח ותתרחב, ובתים ייבנו בכל מקום בארץ ישראל, בצפון בדרום וביהודה ושומרון".

השר זאב אלקין, המועמד גם הוא לראשות עיריית ירושלים אמר, "הקמת בית מדרש חדש בירושלים הוא אירוע חשוב לעיר הזאת. יש כאן בישיבת חורב חיבור ששימש אור להרבה מאוד אנשים ב-200 השנים האחרונות שמטרתו לחבר את עולם התורה עם עולם הדרך ארץ".

המועמד לראשות עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ', אמר באירוע, "דווקא בראש חודש התרגשתי להתחדש ולהניח היום אבן פינה לבניין נוסף במוסד חשוב כמו ישיבת חורב. מצוינות ירושלמית וחינוך לתורה עם דרך ארץ הם ערכים מדהימים המובילים את חורב עשרות שנים. הבסיס לירושלים ולפיתוח ההון האנושי שלה זה חינוך בדיוק כפי שחשבתי חורב מדגימה. כראש העיר אמשיך לחזק ולפתח מוסדות חינוך איכותיים ולגדל דור המשך ערכי אחראי פטריוטי וירושלמי שיוביל את העיר קדימה".