ריבלין היום
ריבלין היוםצילום: מארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים בפורום הבינלאומי הראשון למאבק בטרור, הסתה ומתקפות סייבר של שרי פנים וביטחון פנים שנערך בירושלים.

הכנס, בראשות משרד ראש הממשלה, המשרד לביטחון פנים, והמשרד לביטחון המולדת של ארה״ב, נוסד במטרה לגבש קואליציה בינלאומית למאבק בטרור, בהסתה ובמתקפות סייבר ומשתתפים בו 17 שרים וסגני שרים לביטחון פנים מרחבי העולם. בכנס מציגים ראשי מערכת הביטחון של ישראל את יכולותיה המיוחדות של המדינה בתחום המאבק בטרור.

"אין לנו אפשרות אחרת אלא לעמוד באתגרים שיעלו בכנס הזה, מה שמונח על הכף הוא דרך חיינו, והביטחון של אנשינו הנמצא בסכנה", פתח הנשיא את דבריו ואמר, "היום העורף הפך חזית ועלינו להגן על אנשינו לא רק באוויר, ביבשה ובים, אלא גם במחשבים ובטלפונים, בבנקים ובחברות, בבתי ספר ואוניברסיטאות, בבתי חולים ובבתים".

הנשיא הוסיף עוד שהוא גאה במשטרת ישראל ושירותי הביטחון הישראליים על יכולותיהם המתקדמות לעשות שימוש בפיתוחים החדשים ביותר בכדי להגן על המדינה ואזרחיה ברחוב וברחבי הרשת.

"בתקופה האחרונה נוכחנו לראות היטב את הסכנה והנזקים שניתן לגרום גם ללא שימוש בהיי-טק", התייחס הנשיא לטרור העפיפונים ונזקיו הגדולים בשדות יישובי עוטף עזה ואמר: "עפיפונים עם בקבוקי תבערה הנשלחים על ידי חמאס והחריבו אזורים נרחבים הסמוכים לגבול עם עזה. ישראל תמשיך להגן על אזרחיה מול כל האיומים הללו. ההתמודדות עם הטרור דורשת חוסן לאומי, חוסן שלא נמדד רק לפי מספר השוטרים, הגדרות או מומחי הסייבר. חוסן לאומי נמדד ביכולת להתמודד עם מצבי לחץ, בבריאות הנפשית של הציבור. לצערנו, לישראל ניסיון רב בתחום ואנחנו חזקים מאוד."

הנשיא ביקש להעלות על נס את תושבי ישראל בצפון ובדרום על עמידתם האיתנה מול האיומים המופנים כלפי ישראל ואמר, "אתם מופת ודוגמה לעמידות וחוסן, מודעות ואחריות ולכוחה של קהילה. שירותי הביטחון הנפלאים של ישראל לא היו יכולים לבצע את עבודתם ללא האומץ שלכם. נכון, ישראל יכולה ללמד את העולם חדשנות מהי, אבל אנו יכולים ללמד את העולם לא פחות כיצד אנו, כעם, חברה וקהילה מתאחדים בכדי לשמור האחד על השני".

בסיום הודה הנשיא לשרים וסגני השרים מרחבי העולם על בואם ללמוד, לחלוק ולשתף פעולה לטובת העולם החופשי כולו ואמר: "אף מדינה איננה אי בודד, עלינו לעבוד יחד ולעמוד יחד מול האתגרים הללו, היום יותר מתמיד".