איטליה. אילוסטרציה
איטליה. אילוסטרציהצילום: רויטרס

לוצ'יאנו קרצ'יולו, שמונה לאחרונה לתפקיד יועץ ראש ממשלת איטליה לנושא האיחוד האירופי, השווה בעבר את האיחוד לגרמניה הנאצית.

קרצ'יולו הוא משפטן מפורסם באיטליה שכתב מאמרים וניירות עמדה רבים בהם תקף בחריפות את האיחוד האירופי וטען כי אמנת האיחוד מנוגדת לחוקה האיטלקית וכי על איטליה לפרוש מגוש היורו במהירות האפשרית.

בשנת 2014 הוא פרסם פוסט בו השווה את הדרך בה האיחוד האירופי מתפקד ל"נאצי-פאשיזם" ומשטרים טוטליטריים אחרים. בנוסף, הוא הציג בפוסט שלו תמונה בה נראה דגל האיחוד האירופי מתקלף ומאחוריו נחשף דגל גרמניה הנאצית, כהשוואה ברורה בין האיחוד האירופי לגרמניה הנאצית.

קרצ'יולו לא הסתפק בהשוואה בין האיחוד האירופי לנאצים, ותקף באותו פוסט בחריפות רבה את האיחוד כשטען כי האיחוד האירופי משתלט על מדינות באמצעות אמצעים מוסדיים, "במרדף אחרי כלכלה ניאו-ליברליסטית המבקשת לשעבד את העבודה בשם ההון" לדבריו.

זה לא היה הפוסט היחיד בו הוא מתח ביקורת חריפה במיוחד על האיחוד האירופי. באותה שנה הוא כתב פוסט נוסף בו ציין כי "המשפט 'נדרשות רפורמות' יהפוך להיות מונח כמו 'העבודה משחררת' כאשר נירנברג החדשה מתרחשת". נירנברג היתה העיר בה התקיימו משפטיהם של פושעי המלחמה הנאציים לאחר השואה.

מינויו של קרצ'יולו מעורר חששות כבדים באיטליה כי ממשלתו של ג'וזפה קונטה עלולה לפרוש בעתיד הקרוב מגוש היורו ויתכן כי אף מהאיחוד האירופי כולו. הממשלה החדשה בראשות קונטה נחשבת כלאומנית ואנטי-ממסדית במיוחד.