הפועל ירושלים. בקרוב בליגת האלופות
הפועל ירושלים. בקרוב בליגת האלופותצילום: עודד קרני ולירון מולדובן, מנהלת הליגה

חלום היורוליג נגנז. חמש שנים עברו מאז הצהיר הבעלים של הפועל ירושלים, אורי אלון כי המטרה שלו היא להביא את הקבוצה להשתתף במפעל היורוליג הבכיר. אחרי שאמש הודיע כי הוא עוזב אותה, כעת גם חלום היורוליג הולך.

תקציב הקבוצה שפחת, העובדה כי הכניסה להשתתפות ביורוליג סגורה בפניהם בשנים הקרובות אם לא יזכו בתואר אלופת היורוקאפ והרצון לשמור על רף ציפיות נמוך, הביאו את האלופה היוצאת הפועל ירושלים להודיע הערב (רביעי) באופן סופי כי היא עוברת לליגת האלופות של פיב"א, מפעל הכדורסל המתחרה של היורוקאפ.

בהודעה מטעם הקבוצה הירושלמית נכתב כי אין מדובר בפחיתות כבוד, שכן "ליגת האלופות סיימה זה מכבר את עונתה השנייה תוך שהיא מציגה רמה גבוהה והתקדמות מרשימה".

עם ההודעה הזו שמה ירושלים סוף לחלומות על הופעה במפעל היורוליג הבכיר וכן סוף להשתתפות במפעל היורוקאפ, השני בחשיבותו בכדורסל האירופי, שם הגיעה עד לחצי גמר הפיינל-פור בעונת 2016/17.

כזכור, המפעל אותו הקימה פיב"א הוקם במטרה ל"גנוב" קבוצות להנהלת היורוליג כשמדינות רבות אף אוימו כי אם לא יטילו סנקציות על קבוצות המעדיפות את מפעלי היורוליג והיורוקאפ, נבחרותיהן יודחו מטורנירים אירופיים עליהם אחראית פיב"א.

"מיום הקמתה, הצטרפו לליגת האלופות קבוצות צמרת רבות מהליגות הבכירות באירופה ובהן ספרד, טורקיה, צרפת ואיטליה אשר שולחות כל אחת מספר נציגות למפעל", נכתב בהודעת הירושלמים.

האדומים יפתחו את הקמפיין האירופי לעונת 2018/2019 בשלב הבתים של המפעל ויוגרלו לבית בן שמונה קבוצות, כלומר השלב הראשון כולל 14 משחקים. שלב הבתים יחל ב-9 לאוקטובר 2018 ויסתיים ב-6 לפברואר 2019, כאשר מכל בית מעפילות ארבע הראשונות לשלב הפלייאוף אשר ייפתח ב-9 למרץ 2019.

"הפועל "בנק יהב" ירושלים רואה ערך רב בקביעת הישגים ספורטיביים כקריטריון המרכזי להשתתפות במפעלים האירופאים ומכיוון שליגת האלופות מעניקה הזדמנות שווה לכל קבוצה באירופה להגיע למפעל, החליטה הקבוצה להירשם אליו בפעם הראשונה", עקצו בירושלים את הנהלת היול"ב שמנעה מהם השתתפות במפעל היורוליג הבכיר על אף שזכו בשתי אליפויות בשלוש השנים האחרונות.

עוד נכתב בהודעת הירושלמים, כי "כבכל שנה, וכך גם בעונה הקרובה, תיבנה בבירה קבוצה שתיאבק על כל התארים בכל המפעלים בהם היא משתתפת לרבות ליגת האלופות".