ניקי היילי
ניקי הייליצילום: רויטרס

שגרירת ארצות הברית לאו''ם, ניקי הילי, תוקפת את העצרת הכללית שהצביעה הלילה (חמישי) בעד גינוי ישראל בשל שימוש בכוח מופרז נגד פלסטינים בגבול עזה.

120 מדינות הצביעו בעד הצעת ההחלטה של אלג'יריה וטורקיה, שמונה מדינות התנגדו ו-45 נמנעו.

"מול המחבלים של חמאס המסיתים לאלימות, יורים למעלה ממאה רקטות לעבר יישובים ישראליים, ואפילו תוקפים את המעבר שדרכו עוברת אספקה הומניטרית לעזה, ביצע היום האו"ם פשיטת רגל מוסרית בכך שקבע כי האלימות בעזה היא אשמתה של ישראל", אמרה היילי בעקבות הצעת הגינוי שאושרה.

''אין פלא שאף אחד לא מתייחס ברצינות לאו"ם ככוח השלום במזרח התיכון. עם זאת, הנוהג המקובל להעלים עין מההטיה האנטי-ישראלית באו"ם משתנה. היום, רוב של 62 מדינות הצביעו בעד המאמץ שהובל על ידי ארה"ב לטפל באחריותו של חמאס לתנאים ההרסניים בעזה. היו יותר מדינות בצד הנכון מאשר בצד הלא נכון''.

היילי הוסיפה, ''בהצבעתן, מדינות אלו הכירו בכך שהשלום יושג רק כאשר תוכר המציאות, כולל האינטרסים הביטחוניים הלגיטימיים של ישראל, והצורך לשים קץ לטרור של חמאס''.

נציין כי במהלך הלילה ניסתה השגרירה האמריקנית לתקן את ההצעה כך שתכיל גינוי של חמאס בעקבות הירי לעבר ישראל. התיקון שהציעה היילי זכה לרוב של 62 מדינות תומכות בעצרת הכללית אך נפסל מסיבות פרוצדורליות לאחר שאלג'יריה טענה כי דרוש רוב של שני שליש ממדינות העצרת לאישור ההחלטה.

גם שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, תקף את ההחלטה לדחות את התיקון האמריקני. "אין גבול לצביעות של העצרת הכללית שפועלת בכל האמצעים כדי למנוע גינוי של ארגון טרור רצחני, הפסילה הזו היא תעודת עניות לאו"ם".

דנון הודה למדינות שתמכו בתיקון האמריקני והוסיף "הוכחנו הערב כי הרוב האוטומטי נגד ישראל הוא לא גזירת גורל וכי למאמץ הדיפלומטי המשותף עם בנות בריתנו יש תוצאות".