פרובוקציית "נשות הכותל" הבוקר
פרובוקציית "נשות הכותל" הבוקרצילום: מרכז ליב"ה

תפילת ראש חודש שנערכה הבוקר (חמישי) כמידי ראש חודש ברחבת הכותל המערבי הופרעה על ידי נשים מארגון "נשות הכותל" שהפרו את הנחיית היועמ"ש ופרצו למרכז רחבת עזרת הנשים.

אחת המתפללות שהשתתפו הבוקר בתפילה מחתה בראיון לערוץ 7 על אוזלת היד בטיפול בהפרעה הקשה לתפילה.

"נשות הכותל על פי הוראת בית המשפט היו צריכות להתפלל במקום שהוקצה עבורן והייתה גדר שהפרידה ביננו לבינן", היא מספרת.

"בשעה שבע כשאנחנו היינו בעיצומה של התפילה נשות הכותל פרצו את כל המחסומים והגיעו אלינו לרחבת המתפללות, שהתפללו בה באותה שעה נשים חרדיות נשים מהרובע ותלמידות אולפנה. זה היה פשוט מחריד, לא יכולנו להתפלל כי הן החלו לשיר בקולי קולות תוך הפרעה למהלך התפילה", ציינה האישה.

"זה מצער מאוד שזה קורה בראש חודש תמוז בזמן שבדיוק החל החורבן של ירושלים, אני גמרתי מהר את התפילה וברחתי משם, זה לא בשבילי", הוסיפה.

"עמדו שם בנות עם וסטים צהובים שהיו אחראיות על הסדר והמון משטרה וקצינים ואף אחד לא ניסה לעצור בעדן כשהן פרצו, ואני שואלת איפה הנחישות שהפגינו כוחות הבטחון בנתיב האבות שכללה מעצרים של בני נוער שכולנו יודעים שיהיו נגדם כתבי אישום ומעצר ממושך, מדוע פה אין שום אכיפה נגד מפרי החוק שפועלים נגד צו בית משפט", תהתה.

לדבריה, "לנשים האלה יש כח פוליטי עצום והרבה כסף. ראינו שם היום גם צלמים גברים שתיעדו הכל וזה נשלח לכל העולם. הרפורמים הם תנועה חזקה ועשירה וזה משחק של פוליטיקה וכסף. הבג"ץ יודע לפעול רק נגד המתיישבים אבל נגד נשות הכותל אף אחד לא פוצה פה".