שלומי חתוכה מתארח
שלומי חתוכה מתארחצילום: יפתח מורן

השבוע התארח בסלון משפחת מורן שבישוב יקיר בשומרון המשורר והפעיל החברתי, שלומי חתוכה שהקריא מתוך קובץ שיריו "ממזרח ירח".

כמו כן סיפר חתוכה על הפריצה של "ערס פואטיקה" שהוא היה חלק ממנה, כקבוצה ששמה במרכז את השיח והמאבק על דיכוי גזעני ועל המהפכה שהקבוצה הזו יצרה והובילה.

ערב מרגש וסוחף נערך עם הזמרת והיוצרת אתי אנקרי בסלון בעיר בית שמש, מול קהל של -40 נשים. אנקרי שילבה קריאת שירים ופיוטים בליווי גיטרה כאשר המשתתפות הצטרפו אליה.

חודש הקריאה השנה מציע תפריט מרתק של מפגשים אינטימיים עם יוצר או יוצרת בכחמש מאות בתים בכל רחבי הארץ וזאת לצד עשרים מופעי תרבות במרחבים הציבוריים, ממש מתחת לבית. כל זאת בהלימה לחזונה של השרה רגב להנגיש את עולם היצירה העברי לקהל הרחב דרך המיזם החדשני, "חודש הקריאה, אצלך בבית!".

לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל, נפתח ב-1 ביוני, פסטיבל 'חודש הקריאה' של ישראל שיחגוג 70 שנות יצירה ישראלית בהשתתפות למעלה מ-70 סופרים, משוררים ויוצרים מהמובילים במדינת ישראל.

בין הסופרים והיוצרים הבולטים שיתארחו בבתים ניתן למצוא את: שי צ'רקה, סמדר שיר, קובי אריאלי, אייל מגד, אורלי קסטל בלום, יוכי ברנדס, יורם טהר- לב, אבירמה גולן, דורית רביניאן, , נועה ירון דיין, דתיה בן דור, אתי אנקרי, שהרה בלאו, ד"ר רפי קישון, דורי בן זאב, מיקה אלמוג, דן תורן, טל גורדון, אריאל הורוביץ, ועוד. בנוסף, יתקיימו הצגות תאטרון לילדים עם שחקן יחיד או בזוג, על ידי התיאטראות המובילים, ביניהם: תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון רות קנר, תיאטרון הקרון, תיאטרון המטמון ועוד.

עוד במסגרת הפרויקט, יתקיימו 20 אירועים ציבוריים 'ליד הבית' בגינות ציבוריות, מתנ"סים, מועדוני מופ"ת ועוד. המעוניינים להשתתף באירועים אלו יוכלו להירשם דרך אתר האינטרנט הייעודי במתכונת "כל הקודם זוכה". בין המופעים: אוריינטל קידס גרוב במופע לכבוד 70 שנה למדינה, צרויה להב ודנה ברגר במופע מחווה למשוררות הגדולות שלנו, גיא ורועי זו-ארץ במופע פיוטים מבית אבא, המופע קפה ג'לאל, נתן סלור במופע עוד חוזר הניגון ועוד.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, סיפרה "בשנת השבעים למדינת ישראל, החלטתי לצאת ביוזמה חדשה, המנגישה את עולם היצירה הישראלי, על מנעד קולותיו וסגנונותיו, לחמש מאות בתים מצפון ועד דרום. המפגשים האינטימיים עם היוצרים בסלוני הבתים ובמרחבים הציבוריים, הנגישים לכולם, יאפשרו לכם, לחברות ולחברים שלכם להרגיש "בבית" בעולם היצירה הישראלי המרתק ומעורר ההשראה והדמיון. חודש הקריאה בשנת השבעים פותח דלתות חדשות ליוצרות וליוצרים שלנו ולנו, עם הספר, הוא פותח עולמות שלמים של דמיון, השראה והנאה."