אלכס טיוס
אלכס טיוסצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

אחרי שנתיים, אלכס טיוס חזר הקיץ למכבי תל אביב. הצהובים, שכשלו בשנתיים האחרונות במציאת גבוהים טובים, החליטו ללכת על הימור בטוח והחזירו את הסטנר שזכה ביורוליג עם מכבי וגם היה חתום על האליפות באותה שנה. ואת האמת , ההימור הזה השתלם בגדול.

הרבה אנגריה ורצון נראו מהסנטר לאורך כל העונה. סוף סוף נראה במכבי השנה ביגמן אמיתי ששומר, מטביע, סוחט עבירות ומנסה בכל דרך לנצח את המשחק. וכמובן שהוא מגיע למשחקים גדולים. זה התחיל בגמר גביע ווינר, אז סיים עם 18 נקודות והיה השחקן המצטיין בגמר.

הוא פתח את העונה מאוד טוב ביורוליג והיה לתקופה מסוימת מלך הריבאונדים של המפעל, לראשונה בקריירה. ביורוליג הוא סיים בממוצע עם 8.3 נקודות ב61.7% ל-2, 5 ריבאונדים וסיים שישי בחסימות ביורוליג עם חסימה לערב.

גם בליגה הוא היה מצוין. הוא עזר למכבי להשיג ניצחון ראשון אי פעם בארנה, לאו דווקא בדברים שרואים בסטטיסטיקה. הוא סגר את ריצ'ארד האוול במחצית שניה ושמר אותו על 0 נקודות, אחרי שעמד על 20 נקודות בראשונה ועזר למכבי להשיג את הניצחון החשוב, שהבליט שהשנה היא יותר טובה מהפועל ירושלים. הוא סיים באותו משחק עם 10 נקודות, אבל באחוזים מושלמים מהשדה עם 4/4, 8 ריבאונדים ומדד 18.

בעונה הסדירה בליגה, הוא מעמיד ממוצעים של 9.2 נקודות ב74% ל-2, 5.6 כדורים חוזרים, 1.3 חסימות ומדד 14. הוא שיפר מאוד את האחוזים מהעונשין מהקדנציה הקודמת, שם העמיד 56% והשנה הוא מעמיד ממוצעים של 73%. עוד אלמנט שהוסיף בקדנציה הנוכחית הוא הזריקה מחצי מרחק, שלפעמים הפתיעה יריבות.

מול חולון בליגה, הוא היה טוב יחסית עם ממוצעים של 8 נקודות, 7.7 ריבאונדים ומדד 14.7, מה שמראה את התרומה הגדולה שלו מעבר לנקודות ולריבאונדים.

בפלייאוף הוא העלה מעט את הרמה עם 10.8 למשחק, אך משחק השיא שלו היה בחצי הגמר, אז סיים עם 18 נקודות, 9 ריבאונדים ומדד 30. הוא וג'רמי פארגו סחבו את מכבי לגמר ראשון אחרי 4 עונות.

הערב נבן ספאחיה יודע, שאם הוא רוצה לעצור את חולון, הוא חייב את אלכס טיוס בהגנה ובהתקפה ובעיקר באנרגיה ובהטרפת האוהדים.