סוארס מול אל-שנוואי היום
סוארס מול אל-שנוואי היוםצילום: רויטרס

כדורגל משחקים 90 דקות, בסוף הטובה ביותר מנצחת. זה מה שקרה היום (שישי) במשחק השני בבית א' של טורניר הכדורגל הגדול ביותר בעולם, שפתח את היום השני של משחקי המונדיאל.

אחרי שאמש פתחה הנבחרת המארחת את הטורניר, רוסיה, את משחקי המונדיאל עם תבוסה מהדהדת שהנחילה לסעודיה בתוצאה 0:5, היום במשחק השני באותו הבית, התוצאה כבר התאזנה כשגם הפעם היכולת לא הייתה מרשימה למדי.

המצרים, בהופעה ראשונה שלהם במונדיאל מאז 1990 נאלצו להסתדר ללא כוכבם הגדול ביותר, מוחמד סלאח, שחקנה של ליברפול האנגלית בשל העובדה כי טרם התאושש מהפציעה שנפצע בגמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד לפני כחודש. למזלם, מי שהופיע לעבודה הוא דווקא שוערם, מוחמד אל-שנוואי.

אל-שנוואי סיפק מופע הצלות מרהיב, שניים מתוכם של שערים בטוחים מרגליו של לואיס סוארס, חלוצה של ברצלונה הספרדית, אך לצערו חבריו לנבחרת לא עשו את המוטל עליהם ולא הצליחו להפתיע עם שער יתרון.

בדקה ה-90 גם לשוער אל-שנוואי נגמר הכוח והיכולת, כשחוסה חימנס עלה לכדור גובה ומקרוב נגח את שער הניצחון הדרמטי שקבע - הפסד למצרים בפתיחת שלב הבתים שעלול להותיר אותה מחוץ לשלב הבא.

הנבחרת הדרום אמריקאית מנצחת במשחק הפתיחה שלה במונדיאל לראשונה מאז 1970.

בהמשך היום יתקיימו שני משחקים נוספים במסגרת טורניר המונדיאל. בשעה 18:00 יתקיים דרבי כל-ערבי כשמרוקו תפגוש את נבחרת אירן, ובשעה 21:00 ייפגשו נבחרות ספרד ופורטוגל למשחק שיקבע אולי את זהות העולה מהמקום הראשון של בית ב'.