גוגל
גוגלצילום:pixabay

מהפכת התקשורת שביססה את מעמדו של האינטרנט בתור קובע דעת קהל ומעצבה – ללא ספק הייתה הגורם מספר אחת לדחיקתם של אמצעי התקשורת המתחרים- הרדיו, הטלוויזיה המסחרית והעיתונות הכתובה.

אמנם ללא ספק, עדיים מוקדם להספיד את האמצעים הללו. אמנם בתחילה חוקרים ואנשי תקשורת רבים סברו, כי רשת האינטרנט תחסל בזמן קצר מועד את שאר פעילותם של אמצעי התקשורת הקלאסיים כאמור, ואולם כיום כולם מודים- כי הנחה זו הייתה מוקדמת מידיי ולא רק שההערכה זו בסופו של דבר לא התממשה, אלא שתחום הפרסום, השיווק ותקשורת ההמונים רק זכה לחשיפה ולעניין- וכך נולד הצורך במתן מענה יעיל ומשמעותי לחשיפת ההמונים הנדרשת – כאשר רוב הציבור החל לעבור מהצפייה בטלוויזיה ומההאזנה ברדיו לרשת האינטרנט ולשימוש במנועי החיפוש ובראשם גוגל.

הגולשים- הלקוחות- הצרכנים- החלו להתבסס בחיפוש אחר בעל מקצוע, חברה, מותג או כל תחום ידע אחר- באופן מעשי דרך חיפוש במנועי החיפוש. על פי תוצאות החיפוש- הם לרוב החלו מבלי להיות מודעים לחלוטין לכללי המשחק החדש לחורצי דין של אותם אתרים- מי לחיים ומי למוות. או במילים אחרות: האטרקטיביות של אתר והעניין שהוא עורר בין הגולשים לרוב היוו את תשתית השיווק והפרסום המיטבית של כל בית עסק שלווה לו אתר אינטרנטי פעיל. במידה רבה- המיקום של אתר עסקי בין תוצאות הדירוג של גוגל השפיע על מיתוג העסק ועל הפופולריות שלו בקרב הציבור הרחב.

עבודתו של מקדם האתרים- אם כן, התחרות שינתה את פניה ואסטרטגיות שיווק חדשות החלו להיבנות – בעיקר החל להתבסס מעמדו של נותן השירות שעשוי באמצעים טכנולוגיים של ניתוחי מילים, הבנה עמוקה בנושאי נבכי האינטרנט ומשמעותו המסחרית. נותן השירות הזה- איש קידום אתרים - דואג באופן קבוע ועקבי, שאתר רלוונטי יתקבע אל מול האתרים המתחרים ולא ייסוג לאחור במיקומו בתוצאות החיפוש בגוגל

מקדם האתרים שוקד באופן קבוע ושגרתי על ניתוח מושכל של אותן מילות קוד ואותם ביטויי חיפוש שמביאים את הגולשים- הם הלקוחות הפוטנציאלים לאפיין אתר זה או אחר כבעל מדרוג גבוה יותר.

קידום האתרים לרוב נבנה, אם כן, כשתכליתו העיקרית- לבסס את מערך הטכניקות העיקריות על מנת לקדם את האתר המבוקש עד כמה שניתן קרוב לראש תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש- גוגל ואחרים.