צילום
צילוםצילום: יח"צ

הכירו את החצובה, פריט שאם עד היום צילמתם בלעדיו, בקרוב לא תבינו איך עשיתם את זה ואיך לא הכרתם אותה קודם.

לפני הכל – מה היא חצובה?

ההסבר הפשוט והבסיסי ביותר הוא שמדובר במתקן אליו מתחברת המצלמה בקלות. המתקן היציב מאפשר לכם לצלם צילום עצמי בלי להסתבך יותר מדי, והוא גם אידאלי לצילום וידאו שמבטיח תמונה חדה, ברורה ויציבה. היא נהדרת בשלל מצבים אחרים, למשל כשיש צורך בצילום מהיר (אירועי ספורט הם דוגמה טובה), ולרוב היא מורכבת משלוש רגליים, מה שמעניק לה את השם "טריפוד".

טיפים לבחירת חצובה מתאימה

יש מבחר לא קטן של חצובות, ויש ביניהן כמה הבדלים משמעותיים מאוד, מה שבעיקר מחייב אתכם להגדיר את הצרכים שלכם באופן מדויק ככל האפשר. הנושא הראשון הוא כמובן המשקל, והוא חשוב למי שמצלם הרבה בשטח. חצובה כבדה תקשה עליכם מאוד, באופן טבעי וברור. שימו לב גם להתאמה בין המצלמה לבין החצובה שלכם, שכן יש מצלמות שמתאימות לחצובות מסוימות ולא לאחרות, ולהיפך. חוץ מזה כדאי לוודא שהחצובה שלכם יציבה, כדי שגם התמונה שלכם תהיה יציבה, וזה ממש לא מובן מאיליו ששלוש רגליים יבטיחו את היציבות המבוקשת.
בשלב הבא יש לעיין במגוון המוצרים המוצעים כיום בשוק, למשל ניתן לצפות במגוון החצובות של ארגול ולהתאים את החצובה המתאימה ביותר עבורכם.

חשבו שני צעדים קדימה

נסו לתכנן מראש מצבים אפשריים – ואת הפתרונות המתאימים עבורם. למשל, אם אתם מצלמים בשטח לא מעט, אפשר להניח שאתם רוצים להבטיח את יציבות המצלמה גם כשרוח חזקה נושבת. הפתרון הפשוט הוא שימוש בוו תליה. אם תתלו את תיק הצילום או משקולת כלשהי, המתקן יעמוד בגבורה גם בפני הרוח החזקה. אם אתם מצלמים אלמנטים הצמודים יותר לקרקע (חובבי צילום החרקים הקשיבו היטב) יש חצובות שמאפשרות לנו לעשות בדיוק את זה על ידי פעולת היפוך פשוטה ובטוחה. אם יש לכם שליטה גם על הזוויות של כל אחת מרגלי החצובה תוכלו להתאים אותה לכל סיטואציה באשר היא, בין אם האדמה ישרה ובין אם לא.

צילום ממוקד ומדויק

הטיפים האלה יעזרו לכם לבחור חצובה מתאימה וגם להשתמש בה בקלות רבה, ללא קשר לתנאי השטח או למקום שבו אתם נמצאים. זכרו שאם המטרה שלכם היא לצלם תמונות ברורות וממוקדות, החצובה תהיה תמיד יציבה יותר מהידיים שלכם, וגם אם מדובר על תמונת סטילס שנראית פשוטה לכאורה, תזוזה עדינה מאוד של היד בדיוק ברגע שבו אתם מצלמים תספיק כדי לטשטש חלק מהפרטים. עם חצובה זה לא קורה, וזו סיבה נהדרת להיעזר בה, גם אם אתם עוסקים בצילום כתחביב בלבד.