מונדיאל בלי לעלות במשקל

האתגר של השמירה על המשקל מורכב כשמסי ורונאלדו רצים לנו מול העיניים, והבעיה מתחילה כשבמקום לספור שערים, אנחנו סופרים קלוריות.

ערוץ 7 , ה' בתמוז תשע"ח

צופים ואוכלים
צופים ואוכלים
צילום: ISTOCK

מי מאיתנו לא חולם על הרגע שיגיע הביתה ויפנק את עצמו עם כדורגל טוב, קערת פופקורן, פיצוחים ובירה קרה? האתגר של השמירה על המשקל הרבה יותר מורכב כשמסי ורונאלדו רצים לנו מול העיניים, והבעיה מתחילה כשבמקום לספור שערים, אנחנו סופרים את הקלוריות.

אז מה עושים? ד"ר מאיה רוזמן העניקה לנו טיפים ורשימה ארוכה של נשנושים ופיצוחים שיאפשרו לנו ליהנות ממשחקי המונדיאל - ועם זאת לשמור על הגזרה.

מטופל מודאג של ד"ר רוזמן, שהקפיד על הדיאטה שלו לאורך זמן והצליח להוריד 24 קילו, שאל אותה איך אפשר לצלוח את החודש הקרוב בלי לקלקל את המשקל שעליו הוא שומר זמן רב.

בפתח תוכניתה ברדיו 103fm הסבירה רוזמן כי בערב צפייה אחד של מונדיאל, כשעל השולחן מגוון חטיפים וממתקים, אפשר לצרוך אלפי קלוריות. כל זה לא כולל שתיה ובירות, אלא רק פיצוחים כמו שקדים ואגוזים, שקערה קטנה שלהם מונה בין 600 ל־700 קלוריות.

אז מה כן אפשר לנשנש בלי להתרגש? את החטיפים הקנויים, המורכבים משומן, מונוסודיום גלוטמט ושקית, החליפו בחטיפים בריאים יותר.

“באפשרותנו לאכול 50 גרם של גרעיני דלעת או גרעיני אבטיח שיש בהם פחות מ־200 קלוריות. 50 גרם של גרעיני חמנייה שווים רק 150 קלוריות - זאת מנה גדולה שאפשר לפצח במשך זמן רב יחסית. גם 50 גרם פיצוחים ופיסטוקים שקונים במשקל עם הקליפה שווים ל־150 קלוריות".

למי שפחות אוהב גרעינים, אפשר לפנות לגרגירים: חצי שקית פופקורן מופחת שומן לדוגמה כזה שמכינים במיקרוגל, שווה בערך 150 קלוריות. על פי רוזמן, גם בייגלה אפשר להניח על השולחן. "כמובן שעדיף מקמח מלא, ואז זה רק 100 קלוריות לכוס", אמרה.

ואם אתם רוצים ללכת לכיוונים נטולי קלוריות בכלל, הרי שיש פתרונות והם עשויים להיות צבעוניים ומגרים לא פחות. “יום אחד הגיע אליי ידיד לשתות בירה ולא היה לי שום דבר להציע לו", שיתפה רוזמן, "פתחתי את המקרר והיו לי מלא ירקות. חתכתי את כולם יפה במקלות ובעיגולים וסידרתי בצורת פרח. תיבלתי במלח ולימון וזה היה כל כך מפתה וצבעוני. החבר ממש שמח וכמובן שהכל חוסל".

רוצים להלהיב את החברים? הצעת ההגשה של הדוקטור: גזר, סלק, קולורבי, כרובית טרייה, פטריות שמפיניון, עגבניות ומלפפונים, תירס גמדי וחמוצים. כרטיס אדום לקלוריות.

וזה עוד לא הכול, בשורה משמחת לכל חובבי הבירה: על פי רוזמן, בקבוק של שליש ליטר בירה עם חמישה אחוזי אלכוהול שווה רק 130 קלוריות, ואם תרצו - תפריט דיאטה עם בירה אחת או יותר אינו אגדה.

מה הדרך? "בבוקר אוכלים כריך קל או פרי, בצהריים - להסתפק בחלבון כמו עוף או דג עם סלט, אחר הצהריים שוב כריך או פרי - כל אלה יחד הם רק כ־500-400 קלוריות. אם עמדתם בכל זה, תוכלו ליהנות בערב עם 50 גרם גרעינים, 50 גרם פיסטוקים, פופקורן או בייגלה וגם שלוש בירות". פייר? מאז השלושער של רונאלדו לא התרגשנו ככה.






‫הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: neri@inn.co.il