גונן שגב
גונן שגבצילום: פלאש 90

חבריו של השר לשעבר גונן שגב, כמו מרבית אזרחי ישראל, הוכו בהלם אחר הצהריים (שני) עם הודעת השב"כ לפיה שגב פעל נגד מדינת ישראל וריגל לטובת איראן.

פיני בדש, חברו של שגב, אמר ברדיו 103FM: "לא נפלתי מהכיסא ממה שקרה, הוא לא יפתיע אותי בחיים".

"הוא היה מגלומן, הוא היה מטורף על כסף. הוא גאון עם שיגעון. כשהיה את הסיפור עם הסמים, המפכ"ל אהרונישקי שאל אותי אם יכול להיות שגונן סוחר בסמים, אמרתי שלדעתי בטוח כי הוא חולה כסף. יום אחד הוא הודיע לנו שאבא שלו מת, הוא שם אותו בסלון, קבר אותו באותו יום והגיע לעבודה למחרת.

היינו המומים. יום אחד הוא כל כך הצליח להרגיז את רפול, שהוא שלח לי פתק 'אני מבין כיצד נוצרים דחפים לרצח'. הפתק הזה הבהיר הכל".

אחר הצהריים הותר לפרסום כי בחודש מאי האחרון נעצר על ידי כוחות הביטחון השר וחבר הכנסת לשעבר, גונן שגב, בחשד לביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל.

הפרקליטות הגישה נגד שגב כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים בגין עבירות אלו וכן בגין ריבוי עבירות של מסירת ידיעה לאויב.

שגב נעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל.

בחקירה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו.

החקירה העלתה כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם, בין היתר פעמיים באיראן, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית. שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו.

עוד התברר בחקירה, כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה, לאתרים ביטחוניים בישראל, למבנים ולבעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים, ועוד.

באי כוחו עוה"ד אלי זהר ומשה מזור מסרו, "אנו מלווים את מר שגב החל ממועד הגעתו ארצה לפני כחודש ימים. לאחרונה הוגש כתב אישום. פרטיו ברובם חסויים לבקשת המדינה. כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה".