ל"ג בעומר במירון
ל"ג בעומר במירוןצילום: עדי גפן/TPS

הוועדה לפניות הציבור קיימה דיון 'הפקת לקחים' על הילולת הרשב"י במירון לפני כחודשיים בה השתתפו על פי ההערכות כ-400,000 אלף אנשים.

יו"ר הועדה ח"כ ישראל אייכלר טען כי ניתן היה להקל על העומס באמצעות הפעלת הרכבת בין תל אביב לכרמיאל בכל שעות הלילה.

"השנה, בפעם הראשונה, שולבה רכבת ישראל בהסעת המתפללים המרכז לכרמיאל. למרות היוזמה המבורכת לא היה קו ישיר בין תל אביב לכרמיאל ולא היה תגבור כלשהו. כמו כן לא הייתה מכירת כרטיסים מוקדמת לרכבת. מישהו במשרד החליט על שלא לבצע את החלטת הכנסת לתגבר כל הלילה את הרכבת", אמר.

אייכלר תיאר טענות על צפיפות נוראה באוטובוסים מעבר לקיבולת הטבעית של האוטובוסים. בהמשך התייחס להסדרת החניונים.

"בכל הישיבות שנערכו עלה הצורך בהסדרת ייעודי הקרקע להכשרת חניוני קבע. יש להשקיע משאבים בפיתוח תשתיתי של חניונים אלו, אשר ישמשו לטווח ארוך לטובת משתמשי התחבורה הציבורית שמגיעים למקום, ללא צורך בהשקעות זמניות מידי שנה כפי שנעשה עד כה. הכשרת קרקעות תאפשר גם הקצאה למתחמים לקהילות שאין להם היכן לקיים את ההילולא, כמו למשל אלפים מחסידי ה'משפיע' רבי אלימלך בידרמן שמתחננים למקום משלהם לחגוג יחד עם רבם", אמר.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס הודה לכל העוסקים במלאכה ומתח ביקורת על רכבת הלילה שלא פעלה. "עשיתם עבודה נפלאה. היו שלטי הכוונות מצוינים ופעלתם כראוי. ההחמצה הגדולה ביותר מבחינתי היא שהרכבת לא פעלה בלילה. במקום שאנשים יצטרכו ללכת בשיא החום, הדבר הכי טוב היה אילו הייתה רכבת בלילה. מישהו מנע את זה".