מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יותר משעם ישראל שמר על השבת, השבת היא זו ששמרה עליו.

ברוך ה׳, מליאת הכנסת אישרה אתמול סופית את הצעת החוק שהגשתי ביחד עם ח"כ עליזה לביא שתאפשר לכל אדם, יהודי, נוצרי או מוסלמי, לסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי שלו, גם אם אינו דתי.
בעיניי, אין חוק יהודי ודמוקרטי מזה.

כשהגעתי לכנסת ניסיתי לחוקק את חוק השבת שיאסור מסחר בשבת אך נתקלתי בהתנגדות נחרצת, אחר כך ניסיתי לחוקק חוק שבת מרוכך יותר אך לצערי גם הוא עדיין לא הגיע לכדי בשלות וכולי תקווה שבעזרת ה' הוא עוד יקרה.

כשהגיעו אליי עם הצעת החוק הזו האוסרת לחייב עובד לעבוד בשבת בניגוד לרצונו, מיד קפצתי על המציאה. אני חייב להודות.. גם בחוק הזה עברנו 7 מדורי גיהנום כדי להעביר אותו, ולראיה אני עוסק בו כמעט מתחילת הקדנציה.

קשה לתאר את כוח ההתנגדות שפעל נגד החוק יחד עם המון לחצים שהופעלו עלינו בניסיון לבלום אותו. אך לא ויתרנו!

ומסתבר שהפעם, הקב"ה רצה אחרת: אחרי זמן ארוך שהחוק נקבר, מוניתי ליו״ר ועדת הכנסת והעברתי את החוק לוועדת הכספים לידיו של הרב גפני שסייע לנו להביא אותו היום למליאה לאישור סופי וללא מתנגדים.

בהזדמנות זו אני חייב להודות לאחי ורעי - יו״ר הקואליציה ח״כ דודי אמסלם על כך שעזר לנו לממש את החקיקה החשובה הזו, כי בלעדיו זה לא היה קורה.

אני מאמין שיום המנוחה של עם ישראל, הוא ביום השבת, ובעיני זהו יום קריטי וחשוב שיביא להצלחתה של מדינת ישראל.

אז אזרחי ישראל, אני גאה לבשר לכם: מעכשיו, כל מי שיבחר שלא לעבוד בשבת, יוכל לנוח מבלי לחשוש לפרנסתו ואין דבר ראוי מזה. שבת מנוחה לכולם!