מטה האו"ם בארמון הנציב
מטה האו"ם בארמון הנציבצילום: חזקי ברוך

עו"ד יאיר גבאי מעמותת "אם אשכחך" בשיתוף פורום קוהלת הצעת חוק שתחייב את האו"ם בדמי שכירות וארנונה בגין שימוש בנכסים בירושלים השייכים למדינה.

זאת, בהמשך לקמפיין הענק להשבת מטה האו"ם בארמון הנציב לתושבי ירושלים, קמפיין אותו הוביל גבאי יחד עם העמותה.

נציין כי מטה האו"ם בארמון הנציב הוקם לאחר מלחמת ששת הימים ומשמש אף את סוכנות אונסק"ו שרק לפני חודשים אחדים העבירה החלטה לפיה ירושלים נמצאת תחת כיבוש.

לדברי עו"ד גבאי, "האו"ם מעולם לא שילם אגורה למדינת ישראל תמורה לקרקע בארמון הנציב, ודי בהחלטה של ממשלת ישראל על מנת לסיים את ישיבתו שם. נוכחות האו"ם בירושלים במקומות הללו, שלוחמי צה"ל נלחמו לשחררם ואף שפכו את דמם בקרב מסמלת את חלוקת העיר. עתה נקרתה בפנינו הזדמנות לבנות בשטח זה שכונה חדשה לדור הצעיר בירושלים ולשמור עליה מאוחדת".

גבאי מספר, "רק השבוע פרסם מטה האו"ם בארמון הנציב מודעת דרושים בעיתון 'ארגון המשקיפים של האו"ם על שביתת הנשק מחפש מנהל אדמיניסטרטיבי למתקן בירושלים'. הם יושבים שם בארמון הנציב בנכס ששייך למדינת ישראל בחינם ו'מפקחים' על שביתת נשק? הזוי. בימים אלו אני בוחן יחד עם פורום קוהלת קידום הצעת חוק שתגרום לממשלת ישראל להתעשת ולגבות את התשלום עבור נכסים השייכים למדינת ישראל ע"פ חוק. מי שלא רוצה לשלם שיסתלק".