תלמידי תיכון
תלמידי תיכוןצילום: iStock

כ-700 אלף תלמידי העל יסודי, כיתות ז'-יב', יסיימו מחר (ד') את שנת הלימודים וייצאו לחופשת הקיץ.

בעוד עשרה ימים יצטרפו אליהם עוד כמיליון וחצי תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים.

במהלך חופשת הקיץ, יפעיל משרד החינוך את תכניות "קיץ אחר", הכוללת בין היתר: "ערי הילדים והנוער", "מבלים בטוח לאילת", קייטנות דיגיטליות, ו"בתי הספר של החופש הגדול" (עבור כיתות א'–ג').

בשנת הלימודים תשע"ח גדל תקציב החינוך בסכום של כ-2.5 מיליארד שקל, ובסך הכל הוא עומד כיום על כ-60 מיליארד שקל.

במהלך שנת הלימודים הנוכחית, הוביל המשרד שורה של תכניות לאומיות, בהן בתי הספר של החגים, לקיצור החופשות; התכנית הלאומית לקידום האנגלית; התכנית הלאומית לקידום המתמטיקה; צמצום תלמידים בכיתה; סייעת שניה; השלמת מודל התקצוב הדיפרנציאלי ביסודי ובחטיבה; התכנית לחיזוק החינוך בצפון; הסכם שכר חדש למורי החטיבה העליונה; תכנית השר בנט להגברת המוטיבציה לגיוס.

שר החינוך, נפתלי בנט, איחל לתלמידים חופשה נעימה ואמר "תלמידות ותלמידים יקרים, עת ללמידה ועת למנוחה. חופשת הקיץ היא הזדמנות נפלאה לנצל את הזמן לכל מה שלא הספקתם בשנת הלימודים - פיתוח תחביב חדש, העצמת כישרון ייחודי, קידום יוזמות והתנדבות חברתית, לצד זמן איכות עם המשפחה וטיולים ברחבי הארץ.

''החופש כשלעצמו חשוב, אך חשוב יותר שיהיה משמעותי ולא יחלוף בבהייה במסכי הטלוויזיה והסמארטפון. עכשיו העת לקחת נשימה ולצבור כוחות לקראת השנה הבאה. אני מאחל לכל אחת ואחד מכם חופשה נעימה ובטוחה, שמרו על עצמכם - זה הדבר החשוב ביותר. אנו מחכים לכולכם גם בשנת הלימודים הבאה״.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר כי "בשנת הלימודים תשע"ח קידמנו שורה רחבה של תכניות לאומיות, להזנקת מערכת החינוך, לצמצום פערים בחברה הישראלית ולהתאמת המערכת למאה ה-21. אני רוצה להודות לאנשי החינוך המסורים, על עבודה חינוכית מאומצת, איכותית והישגית, שנעשתה לאורך כל שנת הלימודים; ואת התלמידים אני מברך בחופשת קיץ מהנה, עוצמתית ומשמעותית. קיץ בטוח ומהנה לכולכם - שמרו על עצמכם".