להפוך אלף דולר לחמשת אלפים?
להפוך אלף דולר לחמשת אלפים?iStock

כולנו היינו רוצים להרוויח יותר כסף. מי לא חלם לקום בבוקר עם חמשת אלפים דולר פנויים שבהם הוא יוכל לטוס לחו"ל או לא לעבוד במשך זמן רב? אך המציאות מאלצת אותנו להכיר בעובדה קיימת.

אנו נאלצים לעבוד עד השעות המאוחרות של הלילה, ולקבל בתמורה משכורת זעומה שעמה אנו מצליחים אך בקושי לסגור את החודש. היועץ העסקי גיא גלבויז מסביר לכולנו כיצד אפשר להפוך אלף דולר לסכום גדול מאוד באמצעות מסחר בביטקוין.

כוחם של המטבעות הדיגיטליים

בימינו לא צריך ללכת לבנק כדי להוציא כסף מזומן. מסחר באמצעות מטבעות דיגיטליים, כאשר הביטקוין נמצא בראשם, הוא נפוץ ביותר. מכיוון שהמסחר מתבצע ברשת האינטרנט, נדרשת הצפנה של המטבעות האלה, כדי שהאקרים לא יוכלו לפרוץ ולגנוב כספים. עקב זאת, המטבעות האלה מוצפנים (קריפטו) באמצעות הבלוקצ''יין, שהיא שרשרת של עסקאות הנבנות אחת על השנייה. כך שכדי שעסקה כלשהי תתקבל באמת, היא חייבת לעבור אישור של העסקה הקודמת.

כריית ביטקוין – איך זה עובד

גיא גלבויז מסביר שעם קצת ידע וניסיון אפשר להתחיל לכרות מטבעות ביטקוין ולהרוויח כסף. אך לפני שנבין כיצד לכרות בביטקוין, יש צורך להבין כיצד מתקבלות מטבעות ביטקוין. כריית ביטקוין היא למעשה תחרות בין מחשבים. על המחשבים מוטלת המשימה לפתור חידה מתמטית מורכבת.

ברגע שהמחשב הראשון מצליח לעשות זאת, הוא מזכה את הבעלים שלו במטבעות ביטקוין שאותן הוא יכול לבזבז או לשמור בארנק עד לפעם הבאה. בתחרות זו מנצחים בדרך כלל המחשבים החזקים שיש להם חומרה טובה. ולכן, אם אתם מעוניינים לסחור במטבעות ביטקוין, כדאי להשקיע משאבים ברכישת ציוד איכותי.

איזו חומרה צריך לרכוש כדי להתחיל לסחור בביטקוין?

על מנת להיכנס לשוק הביטקוין ולהתחיל לקבל רווחים, יש צורך לדאוג ל-3 מרכיבי חומרה עיקריים:

מעבד (CPU) – כדי להתחיל לסחור בביטקוין, אתם זקוקים למחשב הפרטי שלכם. אך כאמור, המחשבים החזקים ביותר הם אלה שמנצחים בדרך כלל בתחרויות המתמטיות, ולכן כדאי לדאוג למחשב בעל מעבד חזק. אם יש לכם מחשב בעל מעבד חזק יחסית ואינכם מעוניינים להיכנס להוצאות מיותרות, ניתן לרכוש כרטיסי מסך גרפיים (GPU).

בזכות כרטיסים אלה ניתן להריץ תוכנות כבדות כמו תוכנות גרפיות או משחקי מחשב. תכונות אלה של הכרטיס הגרפי יכולות לעזור גם בכריית ביטקוין. מעבר לכך, כרטיס גרפי חזק ואיכותי פותח בפני הכורה המתחיל אפשרויות נוספות. כך הוא יוכל לכרות לא רק מטבעות ביטקוין, אלא גם מטבעות דיגיטליים אחרים כמו לייטקוין. שבב FPGA – על מנת לאפשר את תהליך הכרייה יש צורך בשבב מחשב מיוחד הנקרא שבב FPGA.

באמצעות שבב זה אפשר להתאים את המחשב לתהליך כריית ביטקוין. חשוב להבין שלשבב מסוג זה יש כוח חישוב חזק - 750 MH לשנייה בערך. שבב ASIC – שבב זה מאפשר כרייה מהירה של מטבעות ביטקוין. כמו כן, היתרון הגדול בשבב זה הוא שעל אף הכוח החזק שלו, הוא צורך חשמל בכמויות נמוכות באופן יחסי.

מתכוננים לקראת הכרייה

לאחר שווידאנו שיש לנו את הציוד המתאים לכרייה, זה הזמן להתאים את הסביבה שלנו לכריית ביטקוין. ראשית, חשוב להתקין תוכנה חינמית לכריית ביטקוין. תוכנה טובה מאפשרת לכורה לתקשר עם מחשבים אחרים. שנית, כדאי לשקול ברצינות להצטרף ל-Pool Mining. הפול מאפשר לכורה המתחיל לאחד את כוח החישוב שיש לבצע עם כמה כורים. כך אפשר לנצח בתחרות החישובים ולהתחלק במטבעות בין הכורים. ולבסוף, כדי להתחיל לסחור יש צורך להתקין ארנק ביטקוין. באופן כללי, הארנקים מתחלקים לשני סוגים: ארנקים חמים וארנקים קרים.

שמים את הכסף בארנק

הרשמה לארנק דיגיטלי היא פעולה חיונית שמאפשרת להצטרף לכורי הביטקוין. אך תחילה, חשוב להבדיל בין סוגי הארנקים. הארנק החם הוא הארנק הדיגיטלי המצוי בממשק וובי. אפשר להתחבר אליו מכל מקום באמצעות רשת האינטרנט ולגשת אל חשבון הביטקוין.

הארנקים החמים חשופים לפריצות של האקרים, ולכן חשוב לוודא כי הם מאובטחים כהלכה. על פי רוב, מתקינים את הארנקים על גבי מערכת מאובטחת הכוללת שכבות הגנה מרובות ואמצעי זיהוי בעלים. כמו כן, מומלץ להחזיק סכום כסף נמוך יחסית בארנקים הדיגיטליים, כסף המיועד למסחר בלבד. את סכומי הכסף הגבוהים יותר כדאי להעביר לארנק הקר.

להכיר את סוגי הארנקים הקרים

בניגוד לארנקים החמים, הארנקים הקרים אינם מחוברים לרשת האינטרנט. בדרך כלל מתקין המשתמש את הארנק על גבי מחשב המנותק מהרשת, ומעביר אליו סכומי כסף גבוהים. אט אט מצטבר הון משמעותי בקרב מחזיק הביטקוין, והוא יכול להשקיע אותו בתחומים כמו רכישת רכב, דירה או השקעה משתלמת. עם זאת, חשוב להבין את החסרונות שבארנק הקר.

דבר ראשון, מדובר בבלאי טבעי של החומרה. כך שרגע לפני שהמחשב שלכם שובק חיים, תצרכו להעביר את הארנק הקר למחשב אחר. כמו כן, המחשב חשוף לפריצת האקרים נקודתית בשעה שאתם מחברים אליו התקן חיצוני. אם אינכם מעוניינים להדביק את המחשב בווירוסים, כדאי לסרוק את ההתקן.

ישנם 3 סוגים עיקריים של ארנקים קרים:

  • ארנק נייר – ארנק זה הוא למעשה כתובת דיגיטלית מוצפנת הכתובה על גבי הנייר. כדי לקבל גישה אל הכסף נדרש האדם להשתמש בכתובת הזו כמו גם במפתח פרטי תואם שהוא קיבל.
  • ארנק חומרה – זוהי תוכנת ביטקוין המותקנת על גבי מחשב המנותק מן הרשת.
  • ארנק מוח – מתבטא בכתובת ביטקוין שהיא למעשה משפט מוצפן.

בוחרים את זירת המסחר

כעת, כאשר יש בידכם את כל הכלים הדרושים למסחר בביטקוין, יש צורך לבחור זירת מסחר. לפי גיא גלבויז, בחירת זירת המסחר הנכונה היא שלב חשוב, שכן היא זו שקובעת אם נרוויח אלפי או נצא בהפסד. אלה כמה כללים חשובים לבחירת הזירה:

  • רמת האבטחה – חשוב לבחור זירה המספקת אבטחה טובה. אינכם מעוניינים להירשם לזירה ולגלות שהיא נתונה לפריצות בכל עת. דרך טובה למצוא זירה מאובטחת, היא לבחון כמה זמן היא קיימת בשטח. ככל שמדובר על זירה ותיקה יותר, כן רבים הם הסיכויים שלפנינו זירה מאובטחת.
  • דרישות אימות – חלק מזירות המסחר מבצעות תהליך אימות – KYCהמצריך מהכורה המתחיל לספק פרטים אישיים הצגת תעודה מזהה. אם אינכם מעוניינים לחשוף את הפרטים שלכם, מומלץ לחפש זירה אחרת אשר אינה מצריכה אימות.
  • בודקים את הממשק – אין זה משנה באיזו זירה בחרתם בסופו של דבר, כל עוד הממשק שלה נוח ומתאים לשימוש. לפני ההרשמה לזירת מסחר זו או אחרת, כדאי "לשחק" עמו מעט ולראות אם אתם מסתדרים אתו.
  • יש מי שתומך בכם – אחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר בבחירת זירת מסחר הוא תמיכה טכנית. אתם רוצים לדעת שיש מי שיכול לעזור לכם במקרה שבו חשבונכם נחסם, או שהפקדת המשיכה נתקעה. זירת מסחר מקצועית תיתן לכם את המענה הראוי.
  • גובה העמלה – הביטקוין מתהדר בעמלות הנמוכות שלו. ההבדלים בין העמלות אינם משמעותיים בדרך כלל, אך חשוב לבחור כל זירת מסחר שהעמלה שלה נעה בין 0.1 ל-0.25 אחוזים.

לא סוחרים מבלי להתייעץ

לפני שאתם מתחילים לסחור בביטקוין, כדאי להשתתף במכה סדנאות עסקיות או לקבל להיוועץ עם יועץ השקעות המבין בתחום. כך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שאתם מנהלים את הכסף שלכם בצורה הנכונה.