בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסוןצילום: רויטרס

במקביל לדיווחים על פרישה אפשרית של ארה"ב ממועצת זכויות האדם של האו"ם, גם בריטניה משנה כיוון בכל הקשור למועצה.

שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, אמר בנאום שנשא אמש (שני) כי אם המועצה תמשיך לפעול לפי סעיף 7, הקובע דיונים קבועים נגד ישראל שיוקדשו ל'סבל הפלסטיני', ארצו תצביע באופן אוטומטי החל משנת 2019 נגד כל ההצעות שיועלו תחת הסעיף הזה.

ג'ונסון אמר עוד כי הוא שותף לדעתה של ארה"ב לפיה הקדשת סעיף רק לישראל ורק למתרחש ביהודה ושומרון, "אינה פרופורציונלית ופוגעת באפשרות לשלום בין הצדדים".

בנאומו באו"ם אמר ג'ונסון: ״אנחנו חולקים את נקודת המבט (עם ארה"ב), שהאו"ם הקדיש את מה שמכונה סעיף 7 אך ורק לישראל, ולשטחי יהודה ושומרון. זה לא פרופורציונלי וזה לא נכון לשלום בין הצדדים. אם סעיף זה לא ישונה, החל מהשנה הבאה נצביע נגד כל ההצעות תחת סעיף זה".

במשך שנים, הפרת זכויות אדם בכל מקום שאינו ישראל, נידונה תחת סעיף 4 של המועצה. אלא שהסוגיה הישראלית-פלסטינית קיבלה סעיף מיוחד משלה. תומכי הפלסטינים משתמשים בסעיף 7 באופן תדיר כדי להעלות סוגיות שונות ומשונות שמטרתן לעשות דה-לגיטמציה לישראל ולהוציא נגדה כמה שיותר גינויים.

מדובר בשינוי מדיניות משמעותי שכן בריטניה, בעת כהונתו של ג'ונסון כשר החוץ, הצביעה כבר מספר פעמים במועצה בעד החלטות אנטי ישראליות.