דיוויד פרידמן
דיוויד פרידמןצילום: הלל מאיר/TPS

שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן בירך (רביעי) על פרישת ארצות הברית ממועצת זכויות האדם של האו''ם.

פרידמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו "ברכות לנשיא טראמפ, לשר החוץ פומפאו ולשגרירה היילי על החלטתם האמיצה לפרוש ממועצת זכויות האדם של האו"ם.

''ארצות הברית תמשיך להוביל קידום של זכויות אדם גם ללא הארגון המושחת הזה", הוסיף פרידמן.

שגרירת ארה''ב באו"ם ניקי היילי הסבירה הלילה כי מועצת זכויות האדם של האו''ם הייתה צריכה לעבור שינוי רציני, אך דבר לא נעשה. לדבריה, הארגון הוא "צבוע ושם את נושא זכויות האדם ללעג".

גם בירושלים הודו לארצות הברית על פרישתה מהמועצה. "ישראל מודה לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולשגרירה היילי על החלטתם נגד הצביעות והשקרים של מועצת "זכויות האדם" של האו"ם", נאמר בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה.

בירושלים אמרו עוד כי "במשך שנים, המועצה הוכיחה שהיא גוף מוטה, עוין ואנטי-ישראלי שבוגד במשימתו להגן על זכויות אדם. במקום לעסוק במשטרים המפרים באופן סדרתי זכויות אדם, המועצה מתמקדת באובססיביות בישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון".

"החלטת ארה"ב לפרוש מהגוף המוטה הזה מהווה אמירה חד-משמעית - עד כאן. ישראל מברכת על ההודעה האמריקנית", הוסיפו בלשכת נתניהו.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה "ארצות הברית אמרה די למחול השקרים והבדיות של מועצת זכויות האדם של האו"ם. זהו ארגון שבמקום לתת גב למדינות הנלחמות למען זכויות האדם, נותן רוח גבית לאלו הרומסות אותן.

''ארגון שקיבל נגד מדינת ישראל כמות החלטות גדולה ביותר מזו שקיבל נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה גם יחד, הוא זה שפוגע בעצמו בזכויות האדם. ארה"ב ממשיכה להוכיח בצורה שאינה משתמעת לשני פנים את המחויבות שלה למדינת ישראל ועל כך היא ראויה לכל השבחים והתודות", הוסיפה רגב.