נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החינוך וחבר הקבינט נפתלי בנט (הבית היהודי) דוחה את הביקורת שהשמיע השר יואב גלנט וקורא לבצע ירי לעבר המחבלים מרצועת עזה שמשגרים עפיפוני תבערה ורקטות לעבר ישראל.

״המחבלים היורים אינם בני 8. זו תעמולה שקרית שאויבנו מפיצים. ‏מי שיורה על משפחתך, אתה יורה עליו. ‏מי שיורה על בני עמך, אתה יורה עליו. ‏מי שמשלח בלוני נפץ ותבערה על תושבי מבואות עזה, אתה יורה עליו״, אמר בנט.

״‏כל-כך ברור שאני מתקשה להאמין שאני צריך לנמק. ‏כפי שאמרתי, הבלגה מובילה להסלמה״, הדגיש.

כאמור, השר יואב גלנט מסיעת ''כולנו'' מתח ביקורת על דרישתו של בנט לבצע ירי חי לעבר משגרי העפיפונים מעזה. ''מי שרוצה לירות בילד בן שמונה לא מבין את מגבלות הכוח - זו שגיאה חמורה", אמר גלנט לרדיו 103FM.

''יתרה מכך, כשמישהו שולח מאות אנשים על מנת להיהרג על הגדר ואתה תפגע דווקא בילד בן שמונה הוא ידאג שיהיו עשרות ילדים בני שמונה על מנת שתפגע בהם. אנחנו נצא בהפסדנו מהדבר הזה ולא נרוויח מהעניין. מי שחושב שזו הדרך - שוגה", טען שר הבינוי.

תקיפות צה"ל ברצועת עזהדובר צה"ל

בלילה האחרון שיגרו המחבלים מעזה 45 רקטות לעבר ישראל. שבעה שיגורים יורטו באמצעות סוללת כיפת ברזל ושלושה שיגורים לפחות התפוצצו בשטח הרצועה.

לפחות 13 נפילות זוהו במרחב המועצה האזורית אשכול, ושלוש נפילות בתוך יישובים. לא היו נפגעים אך באחד הישובים נגרם נזק למבנים ומכוניות. נפל של רקטה אותר סמוך לגן ילדים במועצת אשכול. חבלן משטרה שהגיע למקום טיפל בחלקי הרקטה ופינה אותם.

במהלך הלילה תקף צה"ל שלוש פעמים בעזה. בתקיפה השלישית הותקפו לאורך רצועת עזה 11 יעדי טרור בארבעה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס, ביניהם מתחם אימונים תת קרקעי.

בסך הכל תקפו כוחות צה"ל כ- 25 יעדי טרור בשטח הרצועה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע במהלך הלילה מרצועת עזה לשטח הארץ.

"ארגון הטרור חמאס הוביל הלילה מתקפת רקטות חמורה לעבר עורף ישראל ומוביל את רצועת עזה ותושביה להתדרדרות והסלמה. חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור כנגד אזרחי ישראל", נמסר מדובר צה"ל. "צה"ל ערוך ונחוש לממש את משימת ההגנה על אזרחי ישראל ויגביר פעילותו על פי הצורך והערכת המצב".

בתקיפה שאירעה קודם לכן תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס במספר מוקדים לאורך רצועת עזה.