חשמלי זה הכי
חשמלי זה הכיצילום: יח"צ

בוודאי שמעתם כיצד אופניים חשמליים יכולים להיות הפתרון שאתם מחפשים להתניידות בתוך העיר ושמדובר בעסקה משתלמת כלכלית בהשוואה לרכישה ואחזקה של רכב משפחתי. אולם לפני שאתם הולכים וקונים לכם זוג כזה, כדאי להבין את סדר הגודל של הסכומים שאתם עתידים להשקיע באופניים כאלו.

מעבר למחיר הקנייה הראשוני

כיום יש סוגים רבים של אופניים חשמליים, וטווח המחירים נע בין 2000-26,000 ₪, כאשר אופניים הנחשבות לאיכותיות עולות באזור ה-3000 ₪ ומעלה. תוכלו לקנות גם בפחות מזה אם תרכשו אופניים יד 2. למרות הבדלי המחירים, לא כדאי להתפשר על איכות האופניים ודווקא השקעה בדגם איכותי יוכל לחסוך לכם כסף רב באופן משמעותי. עם זאת, אין ספק שמדובר בחיסכון משמעותי לעומת קניית רכב, גם אם לא מדובר ברכב יד ראשונה.

אולם מלבד מחיר הקנייה של האופניים, יש עלויות נוספות הקשורות לאחזקה ותיקונים. מבחינת ביטוח, כיום אין חובה לרכוש ביטוח לאופניים חשמליות, אך הנושא עומד על הפרק ויש ניסיונות להעביר הצעת חוק כזו. בינתיים, תוכלו לבחור אם לבטח את האופניים או לא, כאשר הפרמיה יכולה להגיע עד ל-1000 ₪ בשנה והיא אינה מכסה הכל.

כמו כן, יש לקחת בחשבון את עלויות התיקונים והתחזוקה שיידרשו במידה ותצטרכו תיקון פנצ'ר (עד 120 ₪), החלפת רפידות לבלם (עד 100 ₪), החלפת ידית גז (עד 200 ₪), טיפול תקופתי למנוע (עד 150 ₪), החלפת קראנק (עד 200 ₪), שקע טעינה (עד 170 ₪) וזה עוד לפני שמדברים על מקרים בהם יש צורך להזמין חלקי חילוף מקוריים כמו סוללת ליתיום. חלפים כאלו יכולים להגיע למאות ואלפי שקלים, תלוי באיזה חלק מדובר.

למרות כל האמור לעיל, העלות של רכישה ואחזקת אופניים חשמליות עדיין נמוכים משמעותית ביחס לרכב, ולכן אם רוב הנסיעות שלכם נערכות בתוך העיר, מדובר בעסקה משתלמת.

אם תדעו לשמור על אופניים חשמליים ותקפידו על תחזוקה שוטפת, תפחיתו בצורה משמעותית את הצורך בתיקונים ותחסכו עוד.

אופניים חשמליים בהתאמה אישית

מעוניין לרכוש אופניים המותאמות אישית לנתונים הפיזיים והרגלי הרכיבה שלך? אולי כדאי במקום זה לקנות קיט

אופניים חשמליות הפכו לפופולריים מאד בשנים האחרונות, ואין ספק שהם פותרים במידה רבה את בעיות התחבורה והחנייה בתוך הערים. עם זאת, רוב הדגמים המוצעים למכירה מיועדים לאנשים עם מבנה גוף ממוצע וללא דרישות מיוחדות, כך שאם אתה נמוך או גבוה, רזה מאד או עם עודף משקל, או שהדרך שלך רצופה בעליות וירידות, לא בטוח שהאופניים יתאימו לך. בכל המקרים הללו, במקום לקנות אופניים מוכנים, ייתכן וכדאי לשקול קנייה של קיט ולהסב את האופניים הרגילים שלך.

הסבת אופניים רגילים לחשמליים

כאמור, אופניים מוכנים מעולים אם אתם צריכים אותם לרכיבה יומיומית בדרך מישורית ויש לכם מבנה גוף ממוצע, רק קחו בחשבון שאופניים חשמליות מוכנות מוגבלות מבחינת מהירות וכוח. המשמעות היא, שאם אתה שוקל מעל הממוצע, ככל הנראה תצטרך לדווש מהר יותר כדי לשמור על מהירות בעליות.

זו הסיבה העיקרית שיש אנשים המעדיפים לרכוש קיט ולהסב את זוג האופניים הרגילים שלהם לאופניים חשמליים. כיום אפשר למצוא גם בארץ מבחר קיטים במחירים סבירים, ביניהם תוכלו לבחור כך שיתאימו לנתונים הספציפיים שלכם. באופן זה תוכלו לבנות אופניים חשמליות המתאימים למשקל שלכם, למרחק שאתם רגילים לעשות בכל יום, ולמאפייני המסלולים הקבועים שלכם, אולם שימו לב שהאופניים עדיין צריכות לעמוד בדרישות החוק הישראלי מבחינת מהירות מקסימלי והגבלות אחרות.

עם זאת, חשוב לציין שמחיר הקיט וההרכבה יכולים להגיע למחיר של זוג אופניים חשמליים חדש, לכן אם לא מדובר בתחביב שלכם או בצורך באופניים מותאמים אישית, כדאי לחשוב פעמיים לפני שבוחרים בדרך זו.

אם יש לכם את הידע הטכני הנדרש ואתם טובים במכאניקה, תוכלו להרכיב לבד את הקיט ולהסב את האופניים הרגילים שלכם לחשמליים. אם אתם לא מצטיינים במכאניקה או חוששים להתעסק עם זה, יש כיום חברות המציעות שירותי הסבת אופניים תמורת תשלום. במקרה כזה גם תקבלו תעודת אחריות ותוכלו להיות רגועים שהזוג המחודש חזק ובטוח לרכיבה.

אופניים חשמליות העובדים על מנגנון חשמלי יכולים להקל עליכם בהתניידות בתוך העיר, ואם רוכשים זוג המותאם אישית למה שאתם צריכים, אין ספק שתיהנו מזוג כזה הרבה יותר.