השופט ניל הנדל
השופט ניל הנדלצילום: Miriam Alster/Flash90

שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, קבע (יום ד') כי על המדינה להגיש לבג״צ את החומרים החסויים והמודיעיניים שעל פיהם קיבלה הממשלה את ההחלטה להעביר לקבורה שלוש גופות מחבלים שביצעו פיגועים נגד כוחות צה״ל ואזרחי ישראל ביהודה ושומרון במהלך החודשים האחרונים.

בהחלטתו כתב השופט הנדל כי ״דרך המלך היא כי המדינה תגיש את החומר החסוי הרלוונטי להודעה במעמד צד אחד בהקדם האפשרי״.

ההחלטה התקבלה בשל בקשתה של משפחת גולדין כי בית המשפט יבקש מהממשלה את החומר המודיעיני על מנת להבטיח שהחלטות הקבינט שלא להשיב גופות מחבלים מזוהי או מיוחסי חמאס אכן מיושמת.

עוד ביקשה המשפחה, באמצעות יועציה המשפטיים פרופ׳ אביעד הכהן, עו״ד עודד סבוראי והקליניקות המשפטיות במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, כי תנאי בסיסי לשחרור גופות המחבלים חייב להיות שהלוויות שלהם לא תהפוכנה לאירוע תודעתי ופסטיבל תקשורתי המשרת את מי שמחזיק בחיילי צה״ל ובאזרחי ישראל.

כאמור, אתמול נודע כי המדינה מבקשת להעביר לקבורה את גופתו של המחבל מוחמד סובחי מטול כרם אשר ניסה לבצע פיגוע במחסום תאנים הסמוך לאבני חפץ ב-2 באפריל 2018, את גופתו של המחבל עבד אלכרים זוהדי מרשוד שניסה לדקור אזרח ישראל בתחנת אוטובוס במישור אדומים ב-8 באפריל 2018 ואת גופתו של המחבל ניסה ראמי סבראנה מבית אמר שניסה לבצע פיגוע דריסה בחברון נגד כוח צה״ל.