גופשטיין ומרזל בשטח
גופשטיין ומרזל בשטחצילום: שלומי כהן, פלאש 90

ברוך מרזל, מראשי 'עצמה יהודית' הפועלת לבלימת השפעת ה'יהודים המשיחיים' בישראל כחלק מפעילות התנועה נגד המיסיון הנוצרי, מתייחס ביומן ערוץ 7 לבקשתם של 'המשיחיים' משר הפנים ומהנשיא להכיר בהם כקבוצה לגיטימית בישראל ולמנוע את מה שהגדירו כרדיפה מצידם של אנשי 'להב"ה', 'יד לאחים' וארגונים נוספים.

לדבריו, מכתבם של אנשי התנועה לנשיא ולשר דרעי מהווה "קומפלימנט ותעודה עם ציון טוב". הוא מסביר כי הוא רואה אות לשבחי מציאות שבה "האנשים המסוכנים האלה שחלקם בוגדים בעם ישראל ועברו לדת הנוצרית, וחלקם מנסים להעביר יהודים על דתם שהאנשים שלנו בראשות הרב בנ-ציון גופשטיין מצליחים להטריד את האנשים המסוכנים האלה. כמובן אני מניח שהכול נעשה בצורה חוקית, אבל אין ספק שאנחנו לא הדת שנותנת את הלחי השנייה. אלו אנשים שרוצים להעביר יהודים על דתם ואסור לחייך אליהם. צריך להיות מאוד מאוד לא נחמדים כלפיהם".

כשנשאל אם בטוח שאכן מדובר בפעילי מיסיון ולא בקבוצה נרדפת המואשמת במעשים שכאלה על לא עוול בכפה, קובע מרזל נחרצות כי "זו אחת הכתות המסוכנות ביותר. נתקלתי בכמה מהם שממש עובדים קשה כדי לנצר יהודים, הם ביצעו הטבלות, חלקן יותר פומביות וחלקן פחות פומביות. כמו עמלק הם הולכים לנחשלים אחריך, לבעלי בעיות פרנסה ואחרות ומטפלים בהם".

לדבריו "זו אחת הכתות המסוכנות ביותר, דווקא כי הם לא באים כנוצרים אלא כיהודים שמאמינים באותו האיש, וזה דבר מאוד מסוכן, וטוב שפועלים נגדם ועושים את הכול כדי למנוע את הסכנות שלהם".

כשנשאל איך נראית הפעילות נגד הארגון ואנשיו מדגיש מרזל כי אינו אחראי למכלול הפעילויות שמתבצעות על ידי ארגונים שונים נגד ה'משיחיים', אך "התפקיד העיקרי הוא לחשוף את האנשים הללו ולהגיע למקומות שבהם הם מנסים לתקוע יתד, לחשוף אותם. בשבוע שעבר נחשפה קבוצה מסוכנת שכזו בגילה בירושלים. יש להם קרן של חלוקת מזון לנזקקים ואחר כך מושכים אותם. צריך לשים עליהם את התווית של מסוכנים, של מי שרוצה להעביר אתכם על דתכם. כאשר אני לוקח את האיש עם הזקן והכיפה שאומר שהוא יהודי ומיתמם ומנסה להיראות כיהודי, ואני אומר שהוא סכנה כי הוא רוצה שהילדים שלכם יהיו נוצרים, זה עושה חלק גדול מהעבודה. לאחר מכן יש פעולות שונות שלא זה המקום לפרט אותן כדי להסביר להם שהם לא רצויים".

עוד מוסיף מרזל וקובל על כך שבניגוד לחוקים המופעלים ונאכפים כלפי נוער הגבעות הרי שלמרות שיש בישראל חוק נגד מיסיון הוא אינו נאכף. "יש לאנשים הללו קשרים עם מדינות בעולם, והם מפעילים אותם לפעמים, ולכן מדינת ישראל לא תמיד נלחמת בתופעה. יש גם שרים וחברי כנסת שקשורים עם האנשים הללו והם נראים להם אוהבי ישראל ומקרבים אותם".

באשר לסיכויים שהשר דרעי יקבל את בקשת ה'משיחיים' אומר מרזל כי היה מצפה מהשר דרעי, בהיותו אדם חרדי, לגרש מהארץ כל אדם העוסק במיסיון. "אני מקווה ומאמין שדרעי לא ייענה לבקשתם אלא להיפך. כאשר דרעי מקבל מכתב שבו הם אומרים שיש 15,000 אנשים מסוכנים בישראל, מוטלת עליו החובה להקים צוות פעולה ועבודה איך לצמצם את מספרם שבמשמרת שלו יהיו פחות אנשים מסוכנים בארץ".