הנאה צרופה
הנאה צרופהצילום:pixabay

בני המשפחה אוכלים בפה מלא מן המאכלים שאתם הכנתם מסביב לשולחן מעוצב כדבעי, וקולות שיחה נינוחה וקולחת נשמעים מכל עבר. אם את האירוע הבא אתם מתכננים לערוך בבית - חשוב לדעת כי שגיאות נפוצות באירוח, עשויות למנוע את אותו רגע מאושר שבו אתם מבינים שהאירוע שלכם אינו מתנהל כפי שתכננתם, או שאתם עסוקים מידי במהלכו מכדי לשים לב. אספנו את חמשת הדברים שאתם לא רוצים לעשות באירוח שלכם.

#1 + #2 - המוזמנים

אם הזמנתם אורחים "מועדים לפורענות", כמו אורחים שנוטים להגיע עם אורחים נוספים ובלתי קרואים או אורחים צעירים שכדאי לקחת בחשבון שישתעממו באירוע או שיש צורך להתאים עבורם את תפריט האירוע - זה הזמן להיערך מבעוד מועד. עצתנו בעניין זה נחלקת לשתיים:

א. זכותכם המלאה לקבוע מי ישתתף באירוע שלכם, וזכותו של כל אחד אחר לקבוע את רשימת המוזמנים - באירועים של עצמו. אם אתם חוששים מהפתעות שיפריעו לסדר הטוב של האירוע, כמו למשל עודף מוזמנים שלא יאפשר את סדר ההושבה שתכננתם - אין כל רע בלתכנן הזמנה שבה גם מצויין שלא מביאים אורחים נוספים.

ב. אם בין המוזמנים שלכם יש גם צעירים - תוכלו להיערך לכבודם בקלות. הוסיפו "מנות ילדים" שתכינו מבעוד מועד (כמו פסטה בלי רוטב, אם התפריט שלכם חלבי, או שניצלים, אם התפריט בשרי), ודאגו לדברי יצירה או מנו בן משפחה מוכשר בהעסקת קטנטנים.

#3 - התפריט

תפריט מגוון, עשיר אבל לא עמוס מידי, הוא מלאכת מחשבת. מומלץ לתכנן לא יותר משניים שלושה סוגים של מנות (שני סלטים, שני סוגי בשר, שתי תוספות - בדרך כלל לא צריך יותר), והשתדלו ליצור שונות ביניהם (למשל - הימנעו משני סוגים של סלט ירקות או משתי מנות עף שמוגשות בבישול שונה).

אגב, דרך מצויינת לשמור על גיוון, איכות, וכמות מתאימה של מיני המזונות שיוגשו לצד תשומת הלב ורמת הערנות שלכם לקראת האירוע - היא הזמנת מגשי אירוח מחברה המתמחה בקייטרינג לאירועים. תוכלו לבחור בקייטרינג חלבי מפנק, המספק שפע צבעוני של מגשים מגרים ומזמינים של מאפים וכריכונים, ירקות, גבינות, קינוחים עשירים, ועוד.

#4 - העיצוב

זה אף פעם לא מושלם מספיק. כולנו חווים את הצורך הזה, להמשיך לבחור את הכוסות, לארגן את הראנרים, לקפל את המפיות או לסדר מחדש את התאורה באירוע שלכם. אנחנו ממליצים בעניין זה להסתמך על חוות דעת נוספת - בעיקר מטעם הקרובים אליכם שיודעים לקחת דברים כאלה בקלות, ויסייעו לכם לשחרר את עיצוב השולחן - ולהמשיך הלאה.

#5 - אתם בעצמכם

אל תשכחו, שהאירוע הזה, שאתם טורחים לתכנן ולבצע אותו ומקפידים על כל פרט קטן, הוא אירוע בו בוודאי יגיעו אליכם אנשים שיקרים לכם ותשמחו לבלות איתם את הערב. אם תמלאו את עצמכם במשימות, אתם עלולים להגיע ל"שעת השין" מותשים. על כן - האצילו סמכויות, קבלו עזרה מבני משפחה וחברים שמציעים עזרה, ושקלו לשלב בתפריט באופן חלקי או מלא מגשי אירוח שיאפשרו לכם להגיע לאירוע שלכם רעננים, שמחים, ובטוחים שהכל מטופל כראוי.