עמית סגל בכנס
עמית סגל בכנסצילום: ניר שהרבני

כנס Jgive השנתי למגזר השלישי שהתקיים היום (רביעי) תחת הכותרת "Small Donors, Big Data" ועסק במימון המונים, דאטא ומה שביניהם, אירח בין היתר את עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חברת החדשות

סגל דיבר על ההבדלים בין סערה ציבורית בעידן הטלוויזיה והעיתון ובעידן פייסבוק וטוויטר, מי קובע את סדר היום וכיצד אפשר לנסות ולעצב אותו.

בין דבריו, קבע סגל ש"עידן הרשתות החברתיות החזיר אותנו 5000 שנה אחורה, לעידן כיכר העיר. לעידן בו כל אחד יכול לעצב את המציאות לפי ראות עיניו".

בנוסף התייחס סגל לשינוי שהרשתות החברתיות עשו וההשפעה שלהן על התקשורת ואמר כי "הרשתות החברתיות חפרו מנהרות מתחת והפריחו עפיפונים מעל לתקשורת הקלאסית. נגמר העידן שבו קומץ אנשים שולט בשיח התקשורתי, בפוליטיקה ובכלכלה".

חוץ מעמית סגל, לקחו חלק בכנס נציגי פייסבוק ישראל, גוגל ישראל, בנק לאומי, משרד יגאל ארנון ושות' ונציגי Jgive.

הכנס נתן מענה לשאלות כגון מה המשמעות של דאטא בעולם העמותות? מה צריך לעשות כדי ליצור מאגר דאטא איכותי, למה זה טוב ואיך כל זה משתלב בתחום מימון ההמונים ששינה את חוקי המשחק של עולם גיוס התרומות.

אורי בן שלמה, מנכ"ל Jgive אמר לאחר הכנס: "הכנס היום היה ייעודי לעמותות ומטרתו היתה לפתוח לעמותות דלת לעולם הדאטא ומגמות השיווק העדכניות ביותר, לצד נתינת כלים מקצועיים אמיתיים למקסום גיוס התרומות מהציבור הרחב".