מועצת זכויות האדם של האו"ם
מועצת זכויות האדם של האו"םצילום: רויטרס

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, הודיעה אתמול על פרישתה של ארה"ב ממועצת זכויות האדם של האו"ם.

ההחלטה הגיעה על רקע ההטייה החמורה כנגד ישראל במועצה: "המועצה היא אנטי ישראלית באופן כרוני", אמרה היילי בנאום שנשאה.

נציב זכויות האדם באו"ם, זייד ראאד אל-חוסיין, הגיב על הדברים בחשבון הטוויטר של המועצה ואמר: "מדובר בחדשות מאכזבות, אם כי לא מפתיעות. בהתחשב במצב זכויות האדם בעולם כיום ארה"ב הייתה צריכה להגביר את נוכחותה ולא לפרוש".

עו"ד נתי רום, מייסד ארגון "לב העולם" הנלחם בחרם העולמי על יו"ש, מונה את צעדיה האחרונים של המועצה והנציב לזכויות אדם, שמוכיחים, לדבריו הטייה שיטתית כנגד ישראל ואף אנטישמיות:

"הנציב אל-חוסיין, ממשפחתו של מלך ירדן, הוציא תחת ידו דוחו"ת, שכל מטרתם היא הוקעת ההתיישבות והטלת חרמות על ישראל באמצעים שונים", אומר רום. "בזמן שבסוריה נטבחו מאות אנשים וביניהם ילדים, בחר הנציב לגנות במועצה דווקא את ההתיישבות, לאחר דו"ח שהוציא על קצב הבנייה ליהודים ביו"ש".

עוד מספר רום על "הרשימה השחורה" שהכין נציב זכויות האדם באו"ם, באמצעותה איים על חברות שפועלות ביו"ש כי יהיו חשופות לחרמות מצד ארגונים ומדינות ברחבי העולם. ארגון "לב העולם" שייסד רום, פנה במכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בדרישה להשעות את הנציב מתפקידו. "אם יימשך תפקודו של זה כנציב זכויות האדם באו"ם, מיותר לציין כי מועצת זכויות האדם של האו"ם תאבד את היחס הרציני אליה בישראל ובעולם, דבר שנראה לאחרונה היטב לאור ביקורותיהן של ארה"ב ומדינות נוספות כנגד המועצה", נכתב בפנייה.

רום מזכיר גם את סירובו של אל-חוסיין לכנות את הירי הרצחני במתחם שרונה בתל-אביב כ"פיגוע", וסירב לגנות את מנהיגי חמאס שחגגו אחר הרצח, וכן את השוואתו האומללה של הנציב בין הפלסטינים ליהודים בזמן השואה.

לאחרונה הוחלט במועצה על הקמת ועדת חקירה כנגד ישראל, בעקבות התפרעויות על גדר הגבול ברצועת עזה. אל-חוסיין אמר בדיון חירום על המצב כי ישראל מפירה את זכויות האדם של הפלסטינים ש"כלואים בשכונת עוני מלידתם ועד מותם".

"מועצת זכויות האדם באו"ם, ובראשה הנציב, מתנהגת בצביעות", אומר רום. "במקום לממש את המטרות שלשמן הוקמה כמו למנוע הפרות שמתרחשות באפריקה, סין וארצות ערב, בוחרת שוב ושוב לפגוע בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ממניעים לא טהורים וסמי-אנטישמיים. במקום להילחם בטרור ובאיסלאם הרדיקלי - בוחרת שוב ושוב להילחם בנו. אנחנו מברכים על יציאתה של ארה"ב מהמועצה ומקווים כי מדינות נוספות יעשו כן".