מפגיני 'הפלג הירושלמי' בירושלים. ארכיון
מפגיני 'הפלג הירושלמי' בירושלים. ארכיוןצילום: חזקי ברוך

מי מכוון את הפגנות צעירי 'הפלג הירושלמי' מתחת לביתם של חברי הכנסת החרדיים ומקורבי הנהגת הפלג הליטאי המרכזי?

בהקלטה שנחשפה אמש מתברר כי נערי 'הפלג הירושלמי' מובלים על ידי עסקנים ובהיעדר הנהגה רבנית.

על פי ההקלטה, שפורסמה אמש באתר החרדי 'בחדרי חרדים', נשמע הרב בן ציון בורדיאנסקי, מראשי ישיבת 'קול תורה' וחבר מועצת הרבנים של 'הפלג הירושלמי', קובל על היעדר ההכוונה הישירה של הרבנים בכל הנוגע לצעירים המפגינים.

בדבריו התייחס להפגנה שהתקיימה מתחת לביתו של ח"כ גפני ואמר כי לא היתה כל הוראה לקיים את ההפגנה.

"הכל מתנהל ככה בצורה פיראטית. אין כאן... על כל פנים, העסקנים מנהלים את הדברים וזהו. אין 'רבותינו', אין 'מועצת' ואין כלום. זה לא שאין מועצת, יש. אבל זה לא מתחבר לכלום, בגלל שהם לא מתחברים ל'מועצת', אלה שעובדים לא מתחברים ל'מועצת'".

בהמשך הוא נשמע חושש מחשיפת ההקלטה. "נורא לא נח לי לדבר. מקווים אולי זה עוד ישתנה, אולי הם יבינו שזה לא טוב. זה לא נתי גרוסמן, זה כל חבורת העסקנים, שהם חושבים שהם יודעים את דעתו של מרן וזהו. ולכן אסור לי להגיד, כי זה יכול לשבור את הציבור. ואנחנו עכשיו בשלב שמתחבטים מה לעשות. לא רוצים לשבור את הציבור, אז מתחבטים מה לעשות".

חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) התייחס הבוקר להפגנות 'הפלג הירושלמי' מתחת לביתם של עסקנים חרדים ואמר כי מדובר בהדרדרות חמורה.

"זו הדרדרות חמורה ותוצאה של חוסר אחריות וחוסר מנהיגות", אמר בראיון לרדיו 'מורשת'. "מי שמפגין נגד 'שלוחי דרבנן' מפגין נגד גדולי ישראל. השימוש בבחורי ישיבה צעירים גורם נזק חינוכי בל יתואר".