השקעות, נדל"ן
השקעות, נדל"ןistockphoto

רבים מאיתנו עומדים בחיים בפני תחושה מאוד מייאשת. יש לנו סכום כסף נזיל שאנחנו מוכנים לסכן בתקווה להשיג רווח משמעותי, אבל הוא כמובן לא מספיק כדי לשחק "במגרש של הגדולים".

לפעמים מדובר בעשרות אלפי שקלים, לפעמים במאות אלפי שקלים בודדות, שהלב כואב להניח אותם במסלול השקעה סולידי ולראות כמה אחוזי תשואה דלים בכל שנה. זאת בשעה שבעלי "כסף גדול" מסוגלים להשקיע באפיקים מלהיבים הרבה יותר ולגזור קופונים שמנים מאוד על השקעותיהם.

המצב הזה מתסכל במיוחד כשכולנו יודעים שישראל היא "אומת הסטארט-אפ", ואקזיטים מטורפים הם -כמעט דבר שבשגרה במדינת ישראל. כולנו שומעים בחדשות על משקיעים שהרוויחו אלפי אחוזים על השקעות בסטרט-אפים מצליחים. אולם כאשר אנחנו באים לבנק או ליועץ ההשקעות ומתעניינים באפשרויות שבהן ניתן להשקיע את הכסף, איש איננו מציע לנו אפיקי השקעה כאלו. התשובות שאנחנו מקבלים נעצרות אי שם בשנות ה-90: בורסה, מניות, והשקעות סולידיות משעממות.

עולם השקעות חדש, מסעיר ומרתק

ערוץ ההשקעות בסטארט-אפ הוא טרנד חדש ומשגשג לא רק בישראל אלא בעולם כולו. אולם, היתרון הישראלי הוא במגוון הרחב של האפשרויות: תעשייה צבאית וביטחונית, מיזמים חברתיים, נדל"ן, רפואה, ומגוון פתרונות ייעול שיהיו כנראה חלק מעולמנו בקרוב.

באמצעות ערוץ ההשקעות החדשני אתם יכולים לבחור את הסטארט-אפ שמעניין אתכם, את המיזם הטכנולוגי שאתם מאמינים בו, ולהחליט בדיוק במה להשקיע. זה עולם השקעות שונה לחלוטין מאשר הטלפון החודשי המקובל לסוכן ההשקעות בו אתם מבררים מה עשו המניות שלכם בחודש האחרון, בדרך כלל בכלל בלי לדעת באילו מניות אתם מושקעים.

על מנת להבין על מה אנחנו מדברים, הנה דוגמאות לשני סטארט-אפים ישראליים יחודיים:

אורבן - כלי טיס חדשני לשטחים עירוניים ולאיזורים מרובי מכשולים. למה צריך את זה? חילוץ פצועים, כיבוי אש ומשלוחי אספקה בתנאי שטח קשים כאשר המסוקים בהם משתמשים היום מוגבלים בסביבה שאינה פתוחה. למי זה מיועד? לכוחות צבא וביטחון ברחבי העולם שטרם מצאו פתרון. בישראל לאחר מלחמת לבנון השנייה הובן הצורך להפיק לקחי מהקשיים בחילוץ פצועים בסביבה בנויה, וגם בארה"ב לאחר המצב המלחמתי באפגניסטן ועיראק. כמובן שתכנון שכזה דורש תיאום נרחב מול צה"ל - שמעוניין ברכישת כלי הטיס החדשני, צבא ארה"ב ורשויות התעופה לכל אורך שלבי התכנון.

ג'טה - פלטפורמה חכמה למסחר בכרטיסי יד שנייה. כמה פעמים יצא לכם שהכרתם מישהו שקנה כרטיס טיסה ובסוף משהו התפקשש הוא נתקע עם כרטיס הטיסה? האם מענה בקבוצות וואטסאפ או פייסבוק יכול לעזור להמוני האנשים ברחבי העולם שנתקעו עם כרטיס טיסה בלי אפשרות החזרה? אז הנה פתרון יעיל. מה המוצר? פלטפורמה למכירת כרטיסי טיסה, בדיקת תוקף הכרטיס בזמן אמת, קנייה מאובטחת דרך הרשת, החלפת שם בכרטיס ועוד. למה צריך את זה? כי פשוט הגיע הזמן שמישהו יידע להפגיש ולהנגיש בין אלו הרוצים למכור את כרטיס הטיסה לבין כאלו המחפשים לקנות כרטיס טיסה משתלם, ועל הדרך לעזור לאחר. אז יש פה גם חיסכון, לא רק בכסף אלא גם בטרחה ובלחצים, וכולם בעצם מרוויחים: המוכר, הקונה וגם חברות התעופה. אם 72 מיליון איש נתקעים עם כרטיסי טיסה - כנראה הפוטנציאל רב מאוד.

לבדוק היטב ולהיעזר במומחים

לפני שרצים להשקיע בערוץ ההשקעה החדשני הזה חשוב לזכור כמה דברים. ראשית, מדובר בהשקעה בסיכון מסוים, ולכן תמיד תשקיעו בה רק כסף נזיל שאתם מסוגלים להפסיד. בשום פנים ואופן אל תמכרו את הדירה שאתם גרים בה בשביל אחוזי התשואה הגבוהים האפשריים.

חשוב גם להשקיע אישית בבחירת המיזם שאתם משקיעים בו. אין כאן "שגר ושכח". לפני שאתם משקיעים חשוב מאוד לוודא מי בדק את הסטארט-אפ, מהו תחום מומחיותו, האם יש לו פוטנציאל, מה הכדאיות, ולהבין שבסוף הכסף שלכם הוא זה שמושקע כאן. אתם חייבים לבדוק היטב לפני מחליטים בידיים של מי לשים אותו.

אם החלטתם "ללכת על זה", 'בסדנו', קבוצת יזמות והשקעות ישראלית-אמריקנית, עם שילוב רב תחומי של מומחים מנוסים, ישמחו להציע לכם את ההשקעה המתאימה עבורכם, כשהיא מותאמת לאופי שלכם, לסכום שאותו אתם רוצים להשקיע, למידת הסיכון שאתם רוצים לקחת ואפילו לתחומים שמעניינים אתכם יותר. לקביעת פגישת ייעוץ? פשוט לחצו כאן והשאירו פרטים.