בית משפחת דוואבשה בכפר דומא
בית משפחת דוואבשה בכפר דומאצילום: פלאש 90

לאור פסיקת בית המשפט המחוזי השבוע במשפט הזוטא בו בוטלו חלק מהודאות הנאשמים בהצתת הבית בדומא, תוקף ד"ר אריה בכרך בטורו השבועי בערוץ 7 את המחלקה היהודית בשב"כ, את הפרקליטות ואת התקשורת.

בעקבות פסיקת בית המשפט כי החוקרים הפעילו "אמצעים מיוחדים" על העצורים, אומר בכרך, "למרות ניסיונות הטיוח וההתחכמויות של השב"כ והפרקליטות, קבע בית המשפט שהמחלקה היהודית בשב"כ מתנהגת כארגון טרור ומהווה סכנה לדמוקרטיה ולשלטון החוק".

האזינו לטור המלא

בכרך שולח עקיצה לנשיא המדינה, "אולי לחוקרי השב"כ התכוון נשיא השמאל ריבלין כשקבע שבני עמו בחרו בדרך הטרור?".

"עתה לאחר קביעת בית המשפט יש לשחרר לאלתר את כל העצורים ולנקות אותם מכל חשד. אין לקבל שום הודאה של הנערים לא לפני העינויים ובוודאי לא לאחריהם", אומר בכרך ומנמק, "אם היו הודאות לפני העינויים, מדוע היה צריך לענות אותם? אלא שההודאות שניתנו אינן מחזיקות מים".

לדבריו, אין להסתפק בשחרור העצורים ויש להקים ועדת חקירה שתחקור את התנהלות השב"כ בפרשה ואת גל השריפות בכפר דומא. על הוועדה לבחון "אם השב"כ היה מודע למאבקים אלימים בין חמולות בכפר ובכל זאת טפל את ההאשמה על יהודים חפים מפשע".

בסיום פינתו מתייחס ד"ר בכרך לאותם "פרחחים" כלשונו שצעקו וקראו כלפי סבו של קרבן השריפה בדומא קריאות מזעזעות. ברך מביע שאט נפש וגועל מהקריאות אך לגבי הגדרתם כפעילי ימין הוא אומר, "להכללה 'פעילי ימין' לקומץ הפרחחים יאה לומר: המרגלים גונן שגב, אודי אדיב, שבתאי קלמנוביץ', מנחם ענבר, אלחנן טננבוים, מרכוס קלינברג ומרדכי ואנונו הם פעילי שמאל".