ד"ר ג'פרי וברברה פיינגולד ובני משפחתם
ד"ר ג'פרי וברברה פיינגולד ובני משפחתםצילום: ניר כפרי

בבסיס 'משמר הנגב' התקיים השבוע טקס חנוכת בית כנסת והכנסת ספר תורה שישמשו את גדוד אמירים, גדוד קשר ארצי מטכ"לי נייד, העובד עם הזרועות, הפיקודים והיחידות השונות בצה''ל.

אורחי הכבוד של הטקס היו ד"ר ג'פרי וברברה פיינגולד ובני משפחתם, תומכי FIDF מפלורידה אשר תרמו את בית הכנסת המרשים על-שם משפחת פיינגולד לגדוד אמירים בבסיס 'משמר הנגב', כולל ספר התורה. לזוג פיינגולד התלוו ילדיהם, נכדיהם וחבריהם הקרובים.

בטקס נכחו משפחת פיינגולד, קצין קשר ותקשוב ראשי תא"ל יריב ניר, מנכ"ל FIDF אלוף (מיל') מאיר כליפי אמיר, הרב הצבאי הראשי תא"ל הרב אייל קרים, תא"ל במיל' אפי עידן ומפקד יחידת חושן, אל"מ שי שולומון.

"המקום אשר תרמתם לו, הוא מרכיב חיוני להתחזקות הרוח של גדוד אמירים", פתח בדבריו מפקד הגדוד, סא"ל דדי אלימלך. "הרוח המהווה חלק מרוח העם היהודי, ומקרבת ביננו. בהזדמנות זו, בשיא המהפכה הדיגיטלית אשר הגדוד לוקח בה חלק מרכזי, מעורב ומשפיע בהנגשת המידע לשדה הקרב, ארצה לציין שבעזרת מחויבות למשימה והתמדה, אנו בגדוד אמירים נעשה כל שביכולתנו להגן על מדינת ישראל ובכל מפגש עם אויב לנצח ולהכריע, מפני שאין לנו מדינה אחרת".

הוסיף על דבריו תא"ל יריב ניר שאמר לתורמי בית הכנסת וספר התורה, בני משפחת פיינגולד, "אני רוצה להביע את הערכתי בשם כל אגף התקשוב וההגנה בסייבר על תרומתכם. תמיכתכם מדגימה את הקשר החזק בין היהודים בכל העולם".

גדוד אמירים הינו הגדוד המבצעי ביחידת חושן של אגף התקשוב וההגנה בסייבר. לפני כשנה עבר הגדוד לבסיס 'משמר הנגב' לאחר 60 שנים בהן שכן במחנה ידין, צריפין.

המעבר סימן את תחילתו של מעבר יחידות הטכנולוגיה של צה"ל לנגב, שם ישרתו בבסיסים טכנולוגיים מתקדמים העונים לצרכים המבצעיים ומאפשרים סביבת עבודה יעילה ונוחה.