ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שישי) במשך כארבע שעות עם יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב וחתנו, ג'ארד קושנר, השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ושגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן.

בפגישה, שהתקיימה בלשכת נתניההו בירושלים, נטל חלק גם שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר.

ראש הממשלה נתניהו הביע הערכה לנשיא טראמפ על תמיכתו בישראל. מטעם לשכת נתניהו נמסר כי "הצוותים דנו בקידום התהליך המדיני, בהתפתחויות באזור ובמצב הביטחוני וההומניטרי בעזה".

בהודעה שיצאה מטעם הבית הלבן נאמר כי בפגישה "דנו בדרכים להקל על המצב ההומניטרי בעזה תוך שמירה על בטחונה של ישראל. בנוסף דנו במחויבות המתמשכת של ממשל טראמפ ושל ישראל להמשך קידום השלום בין ישראלים לפלסטינים".

לערוץ 7 נודע כי הפגישה התקיימה באווירה טובה מאוד ואחד הנושאים המרכזיים שנדונו בה הוא התוכנית האמריקנית המתגבשת לחידוש המגעים המדיניים בין ישראל והפלסטינים - ובעיקר כיצד מביאים את הרשות לשולחן המשא ומתן.

נתניהו שמע מאורחיו כי ייתכן ויצטרך לתת לפחות מחווה משמעותית אחת לפלסטינים אם ישובו לשיחות ולהסכים גם למחווה אמריקנית - שעל פי הערכות תהיה פתיחת קונסוליה רשמית במזרחה של ירושלים.

עם זאת, השליחים מארה"ב לא הביאו אותם תוכנית מגובשת סופית. חלק מהפגישה עסק בסרבנות הפלסטינית לקיים מגעים עם האמריקנים, מאז הכירו בירושלים כבירת ישראל. סבב הפגישות שקיימו גרינבלט וקושנר בימים האחרונים בבירות ערביות במזרח התיכון, נועד בעיקר בשביל להגביר את הלחץ על הפלסטינים כדי שיאותו לשבת עם הצד האמריקני. נכון להיום, שורר נתק בין הצדדים והפלסטינים אף נוהגים להתבטא בצורה קשה נגד הממשל האמריקני.